Що чекає український авторинок в 2015 році: думка імпортерів

17 грудня 2014, 05:07
Курс гривні стане основним визначальним фактором розвитку ринку в наступному році

Український авторинок продовжить падіння в 2015 році. Фото: avto.rbc.ua

Ситуація з курсом гривні, м'яко кажучи, не сприяє розвитку ринку. Але те, що чекає авторинок, імпортери прогнозували ще 3-4 місяці тому. Саме тоді робили замовлення на автомобілі, які приїдуть до нас наступного року. AUTO-Consulting з'ясував у основних операторів, які ж були їхні прогнози та очікування на наступний рік.

Девальвація гривні практично миттєво відбивається на авторинку. Цінники на авто не встигають переписувати, а покупців все складніше заманити в автосалон. Не сприяють зниженню цін і обмеження, введені Нацбанком при купівлі валюти. Імпортерам з кожним разом все важче формувати нове замовлення. При тому, що зарплати в країні не індексуються, автомобілі стають все більш недоступними для багатьох потенційних покупців. Але досвід показує, що не дивлячись на валютні коливання, продажу не зупиняються, тільки сегмент покупців змінюється.

Реклама

Ціни вже лякають навіть самих імпортерів

Як повідомила директор департаменту Mazda компанії "Авто Інтернешнл" Юлія Сивак, багато покупців відкладають покупку нового автомобіля (про що свідчить падіння ринку більш ніж на 50%) оскільки навіть при зниженні цін у валютному еквіваленті, ціна в гривні іноді лякає навіть самих імпортерів. Тому, прогнози як мінімум на 1-у половину 2015 не надто втішні.

На думку генерального директора "Укравтоваз" Ігоря Вознюка, як це не парадоксально, але в умовах кризи та фінансової нестабільності найбільше страждає саме Low cost сегмент, в якому і позиціонуються автомобілі Lada. Цей сегмент авторинку самий еластичний і найсильніше чутливий до зміни цін.

Реклама

Що ж будуть купувати за новими цінами?

Чи змінилися в існуючій ситуації смаки потенційних покупців? Звичайно – так. Тільки не у всіх це сталося за власним бажанням.

На думку Юлії Сивак, покупець середнього цінового сегмента, здатний зробити покупку нового автомобіля в 2015 р, швидше за все буде орієнтований на досить нову, але вже перевірену модель, або ж буде виловлювати спеціальні пропозиції (що навряд чи трапиться з абсолютними новинками).

Реклама

Також немає великих очікувань того, що частими особами будуть прийматися рішення про покупку другого автомобіля в сім'ю, швидше – заміна першого, а значить – автомобіль повинен бути в класі машин, що відповідають усім основним потребам родини. І при цьому бути максимально економічним, що більш ніж істотно при поточних цінах, як на бензин, так і на дизель, – вважає Юлія Сивак.

У потенційних покупців автомобілів Audi смаки залишилися колишніми. Як повідомили в компанії "Порше Україна", клієнти Audi – це люди, які знають толк у високих технологіях і стилі. Для них велике значення мають витончений дизайн, прогресивність, інноваційність технологій, універсальна спортивність і, звичайно, ж преміальність. Головні цінності клієнтів при виборі автомобіля залишаються незмінними: спортивність, прогресивність, витонченість. Кожен клієнт Audi повинен відчувати своє лідерство на дорозі і в житті.

Як будуть просувати нові моделі

Виходячи з таких реалій, на думку генерального директора "Укравтоваз" Ігоря Вознюка, 2015 рік стане найважчим в історії автобізнесу в Україні і головна мета – вижити і максимально зберегти дилерську мережу. В умовах скорочення рекламних бюджетів будуть використовуватися тільки найбільш ефективні методи просування нових моделей і, насамперед, інтернет і соціальні мережі.

Як повідомили в компанії "Хонда Україна", звичайно, політика просування нової моделі на ринку, насамперед, залежить від самої моделі і від того, яке місце вона займає в модельній лінійці бренду. Однак, в умовах, що склалися доводиться оптимізувати витрати і використовувати канали комунікації, націлені безпосередньо на цільових споживачів.

Стратегія просування автомобілів Audi, як повідомили в компанії "Порше Україна", за останній рік вже змінилася. У сформованій ситуації в країні набір стандартних маркетингових інструментів для просування нових моделей, який був ефективним раніше, не може забезпечити колишньої результативності. Тому, в умовах сьогодення знижених бюджетів та настороженого настрої населення, рекламодавці дуже ретельно обмірковують доцільність якого-небудь рекламного повідомлення. У той же час Audi і раніше продовжує демонструвати потенційним клієнтам переваги преміальних технологій. Тут обирають нестандартні методи комунікації, які є найбільш цікавими для клієнтів і підкреслюють їх ексклюзивні можливості.

Наприклад, зимові тест-драйви в Карпатах або роад-шоу на яскравих кабріолетах. Все робиться для того, щоб клієнти звикли отримувати незабутні враження від кожної комунікації з Audi.

А ось принципи просування автомобілів бренду Volkswagen, як повідомили в компанії "Порше Україна", – навряд чи кардинально зміняться. Навпаки, команда легкових автомобілів Volkswagen і далі буде робити все можливе, щоб збільшити цінність моделей-новинок для Клієнта, шляхом створення спеціальних пакетів опцій "LIFE", які відмінно зарекомендували себе в поточному році майже на всьому модельному ряді легкових автомобілів Volkswagen.

Просування автомобілів марки SEAT, з точки зору маркетингової комунікації, поміняється з площини класичного маркетингу в площину продуктивного маркетингу. У компанії "Порше Україна" повідомили, що в 2015-му планується запропонувати українським шанувальникам SEAT більш широку гаму економічних дизельних двигунів, привабливі умови фінансування від "Порше Фінанс Груп" і максимально лояльне ціноутворення, як для автомобільного бренду з німецькою якістю концерну Vоlkswagen і своїм неповторним іспанським дизайном. Важливим чинником просування буде також політика післяпродажного обслуговування, підвищення якості сервісу... І ще один сюрприз, який порадує всіх покупців SEAT в 2015 році? – інтригує дистриб'ютор.

У "НІКО Україна" вважають, що ситуація в країні сильно впливає на продажі, а продажі в свою чергу визначають межі маркетингового бюджету. Тому в даній ситуації для просування нових моделей будуть використовуватися тільки найбільш ефективні канали комунікації.

Прогноз ринку

Про те, що ринок буде, швидше за все, падати, оскільки об'єктивних причин для його стабілізації, а тим більше зростання – поки немає здогадуються всі. Питання в тому, наскільки він впаде?

Як повідомив генеральний директор "Укравтоваз" Ігор Вознюк, він прогнозує в 2015-му подальше падіння обсягів продажів на українському ринку до рівня 70 тис. шт.

За словами директора з маркетингу Групи компаній "АІС" Сергій Боровик, за прогнозами компанії, в 2015 р ринок буде в межах 57-70 тис. нових легкових автомобілів.

У "Хонда Україна" оцінюють власні продажі в 2015 році до 1000 автомобілів, включаючи продажі Acura.

З оптимізмом дивляться в майбутній рік трейдери Volkswagen. Як повідомили в "Порше Україна", завдяки виводу на ринок України оновлених моделей Polo Sedan, Jetta, а також абсолютно нового покоління моделей Volkswagen Passat Sedan/Variant і Touran, Volkswagen планує не лише зберегти свої позиції на ринку, але й істотно збільшити свою частку у відповідних сегментах ринку легкових автомобілів України.

Так само оптимістично налаштовані і в SEAT. За два роки перебування на українському ринку, не дивлячись на гостру політико-економічну обстановку, SEAT збільшив свою ринкову частку вдвічі і продовжує нарощувати свої обсяги. На 2015 рік в наших планах ще більше зміцнити свої позиції.

Але самий оптимістичний прогноз на майбутній рік повідомив директор департаменту маркетингу і реклами НІКО Менеджмент Ярослав Вовк. За його розрахунками, прогноз продажів на 2015 рік коливається в межах 80-100 тисяч авто в залежності від ситуації в країні.

На жаль, ніхто не ризикує спрогнозувати курс гривні в 2015-му. Судячи з усього, незалежно від маркетингових та рекламних стратегій імпортерів і дилерів, він (курс) і стане основним визначальним фактором розвитку ринку в наступному році.