Що чекає на український авторинок: 5 прогнозів на 2015 рік

25 лютого 2015, 05:07
Машини продовжать дорожчати, а автосалонів стане ще менше

2015 рік для українського авторинку буде вкрай складним. Фото: autonews.autoua.net

У січні продажі автомобілів в Україні впали до рівня 1998 року – за місяць українці купили всього близько 2 500 авто. Не те, щоб у жителів нашої країни відпала потреба в особистому транспорті. Просто ціни на нього зросли в 3-4 рази. І купувати за півмільйона гривень авто, яке ще в 2013 р. коштувало 150 000, охочих практично немає.

Звичайно, автосалони і самі не в захваті від такої ситуації. Але вдіяти нічого не можуть. Автомобілі у нас – товар переважно імпортний. Купується за євро або долари, які також подорожчали по відношенню до гривні вже більш ніж утричі. І в імпортерів не залишилося іншого вибору, крім як міняти цінники в шоурумах.

Реклама

Загалом, така ситуація не влаштовує нікого.

Що буде далі? Про це CarDiagram поговорила з автомобільними компаніями і сформулювала п'ять прогнозів на 2015 р. Відразу попереджаємо: нічого доброго не відбудеться.

1. Автомобілі продовжать дорожчати

Реклама

Так, нинішні ціни на нові автомобілі – це не межа. Вони будуть ще вищі. І на те є кілька причин:

Курс долара і євро безперервно зростає. З 5 лютого, коли НБУ відмовився від політики фіксованого курсу, американська валюта зросла в ціні більш ніж на 5 грн – з 22,2 до 27,3 грн. за долар.
Уряд вводить нові податки. Одне з останніх нововведень – Кабмін затвердив податок на імпорт. Згідно з цим законом тепер з усіх імпортних автомобілів будуть додатково збирати на митниці 5%. Детальніше про всі податки ви можете прочитати за цим посиланням – "Чотири нові податки на автомобілі".

2. Ціна автомобіля не буде фіксованою

Реклама

Нещодавно імпортери робили так: оцінювали, скільки зможуть продати автомобілів у наступному році, відправляли замовлення на завод і по мірі його виконання привозили машини в Україну. Автомобілі стояли на складі і чекали, поки їх продадуть.

При цьому машини були вже викуплені у виробника й імпортер міг сформувати його остаточну вартість для українського ринку.

Тепер все відбуватиметься так: дилери спочатку знаходять клієнта і беруть у нього передоплату. Коли збирається достатня кількість клієнтів, імпортер надсилає замовлення на завод. Після чого потрібно чекати, можливо, не один місяць, коли привезуть автомобіль.

І, що найцікавіше, за цей час, якщо курс євро чи долара зросте, авто автоматично подорожчає. І у покупця може просто не вистачити грошей.

3. Автосалонів стане менше

До 2014 р. в Україні працювало близько 750 автосалонів. З них за останній рік, за даними аудиторської компанії Kreston GCG, в країні закрилися не менше 25%.

І до кінця року їх стане ще менше. Так, наприклад, Олег Назаренко, голова всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) вважає, що закриються всі автосалони, у яких немає свого сервісу.

"Автосалони, які відкривали в колишніх меблевих, будинках побуту та інших місцях, де неможливо організувати сервіс, закриються. Їм не буде на чому заробляти при таких низьких продажах авто", – пояснює Назаренко.

4. Деякі бренди можуть покинути Україну

За інформацією CarDiagram, деякі автовиробники подумують над тим, щоб, як мінімум, тимчасово закрити представництва в Україні.

Це означає, що офіційні поставки деяких брендів у нашу країну можуть припинитися. Очевидно, їхнє місце займе сірий імпорт та вживані авто.

5. Продажі автомобілів впадуть до рекордно низького рівня

За прогнозом однієї з найбільшої дилерської мережі в Україні – компанії "ВіДі АвтоСіті", у 2015 р. українці куплять 50 000 – 60 000 нових автомобілів. Це приблизно в 10 разів менше, ніж було продано в рекордному 2008 році. Таких низьких показників авторинок України не демонстрував з початку 1990-х.

На думку Артема Ткаченка, голови правління "ВіДі АвтоСіті", зростання продажів може початися не раніше 2016 р. а, можливо, навіть і в 2017-м.