Що відбувається з "Рошен" в Росії і Україні

15 вересня 2014, 08:37
Російське ембарго і політична ситуація впливають на роботу "солодкого" бізнесу

Частина фабрик "Рошен" нарощує прибуток,

Сьогодні російська фабрика корпорації Roshen призупиняє роботу. "Зупинка виробництва планується на два тижні. Саме на такий період є запас цукерок на наших складах в Липецьку. Терміни відновлення виробництва будуть залежати від попиту", – розповіла російському "Інтерфаксу" старший менеджер зі зв'язків з громадськістю ТОВ "Рошен" в Липецьку Ірина Вахоніна.

Українські товари ретельно перевіряють наглядові органи, тому їх поставки здійснюються з перебоями, заявив генеральний директор російської компанії "INFOLine-Аналітика" Михайло Бурмістров. Це підтверджує і директор Української асоціації постачальників торгівельних мереж Олексій Дорошенко. "На рітейлерів тиснуть російські губернатори, які отримали неофіційний дозвіл прибрати українську продукцію з місцевих магазинів", – запевнив він, пише "Капитал".

Українська корпорація Roshen і офіс в Липецьку не відповіли на запити видання. Додзвонитися прес-секретарю компанії Інні Петренко теж не вдалося. Заступник генерального директора липецкой фабрики Roshen Олег Казаков пояснив "Інтерфаксу Росія", що попит на їх продукцію в Росії через політичну ситуацію впав на 30%.

Липецька фабрика – другий завод, роботу якого корпорація Roshen зупиняє з початку цього року. Нагадаємо, влітку 2013 року Росія заборонила поставки солодощів корпорації, що позначилося на фінансових показниках. З чистим прибутком минулий рік закінчили тільки два підрозділи: Київська кондитерська фабрика "Рошен" (17,22 млн грн, що в 4,5 рази більше показників 2012 року) і Вінницька кондитерська фабрика (приріст на 62,4% – до 109, 98 млн грн). У лютому корпорація зупинила роботу Маріупольської кондитерської фабрики. Виробництво планувалося відновити, але конфлікт на сході порушив ці плани.

В режимі російського ембарго корпорації Roshen вдалося збільшити продажі солодощів в Україні, говорить асоційований директор EY в Україні Олександр Романишин. "Справа в тому, що кількість супермаркетів в Україні за 2013 збільшилася більш, ніж на 20%, що є одним з основних драйверів зростання продажів, зокрема і кондитерської продукції", – пояснює він. Одним з активних роздрібних каналів продажів є власна мережа фірмових магазинів Roshen, кількість яких зростає.

Корпорація повинна спробувати втриматися на плаву, бо виставлена зараз на продаж, кажуть експерти. Нагадаємо, продаж Roshen – зобов'язання Петра Порошенка після обрання його президентом. Інтерес до українських солодких активів може проявитися серед великих міжнародних кондитерських гігантів, таких як Hershey, Mars, Mondelez, Nestle, Ulker, допускає Романишин. Але продати всю корпорацію цілком навряд чи вийде. "Швидше за все, покупця можуть зацікавити тільки ті фабрики, які найбільш стійкі до нинішньої ситуації", – говорить він.

За оцінками аналітика інвестиційної компанії Eavex Capital Івана Дзвінки, нинішня вартість корпорації – близько $ 1,6 млрд. "Нескоректована вартість Roshen – $ 2,6 млрд. Але якщо застосувати дисконти за обсягом бізнесу, ризиків країни, то ціна корпорації Roshen – $ 1,6 млрд. А при нормалізації ситуації в Донбасі за компанію можна виручити і $ 2,1 млрд", – додав експерт.

Романишин вважає, що ціна компанії буде формуватися на основі фінансових показників тих активів, які увійдуть в структуру угоди. Він зазначає, що застосування дисконту – питання переговорне. "Продаж будь-якого активу, а тим більше крупного – це не стометрівка, а скоріше марафонська дистанція, – зазначив співрозмовник. – Тому є ймовірність, що до моменту продажу економіка покаже позитивні тенденції до зростання".

Нагадаємо, як повідомила нещодавно глава НБУ Валерія Гонтарєва, експерти Міжнародного валютного фонду (МВФ) погіршили прогноз падіння ВВП України.

Корпорация должна попытаться удержаться на плаву, потому что выставлена виставлена зараз на продаж сейчас на продажу, говорят эксперты. Напомним, продажа Roshen — обязательство Петра Порошенко после избрания его президентом. Интерес к украинским сладким активам может проявиться среди крупных международных кондитерских гигантов, таких как Hershey, Mars, Mondelez, Nestle, Ulker, допускает Романишин. Но продать всю корпорацию целиком вряд ли получится. "Скорее всего, покупателя могут заинтересовать только те фабрики, которые наиболее устойчивы к нынешней ситуации", — говорит он.