Що заважає вести бізнес в Україні

29 липня 2015, 16:59
Більшість скарг від представників бізнесу стосуються неповернення ПДВ, суперечливих рішень органів місцевого самоврядування та тиску в судах

Фото partisanl.ge

Українські бізнесмени найчастіше скаржаться на фіскальну службу і прокурорів, говориться в першому квартальному звіті Ради бізнес-омбудсмена, який охоплює період з квітня по червень 2015 року. За цей час бізнес-омбудсмен отримав 172 скарги практично з усіх регіонів України, а до кінця липня їх кількість зросла до 230-ти.

"Тільки протягом першого тижня роботи ми отримали 50 скарг від представників бізнесу з усіх куточків країни, а під кінець звітного кварталу ця кількість зросла до 172", – заявив український бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.

Найчастіше український бізнес стикається з такими проблемами, як неповернення ПДВ, складнощі, пов'язані з розбіжністю фактичного і юридичного адреси підприємств, невиплата державою компенсацій підприємствам, співробітників яких мобілізували. Крім того, багато скарги стосуються системного невиконання посадовими особами держорганів і органів місцевого самоврядування судових рішень, винесених на користь бізнесу. Ефективно працювати не дозволяють і суперечливі рішення органів місцевого самоврядування, що зачіпають права підприємців, а також безпідставне порушення кримінальних справ, які не підлягають оскарженню в суді, використання цих справ для тиску на бізнес. Ще одним важливим фактором, який негативно впливає на бізнес, стала надмірна зарегульованість експортно-імпортних операцій.

Реклама

Більшість скарг, за даними бізнес-омбудсмена, стосуються роботи Державної фіскальної служби України (сюди входить податкова і митниця) – більше 30%. На другому місці знаходиться прокуратура, на неї надійшло 12% скарг. По 7% звернень стосуються Державної реєстраційної служби та Міністерства юстиції; муніципальних адміністрацій; вищих органів влади (Верховна Рада, Кабінет Міністрів, президент).

Більше половини всіх отриманих звернень надійшли з Києва та Київської області, далі за кількістю скарг йдуть Дніпропетровська та Харківська області. До Ради зверталися всі категорії підприємців: і великі корпорації, і представники малого та середнього бізнесу, і приватні підприємці.