Що і як ремонтували в поламаних поїздах Hyundai

8 травня 2014, 09:57
"Укрзалізниця" впоралася з ремонтом швидше, ніж розраховувала

В "Укрзалізниці" розповіли про ремонт "Хюндаїв". Ф

"Укрзалізниці " ( УЗ) знадобилися менше трьох місяців , щоб вирішити проблеми швидкісних електропоїздів Інтерсіті + виробництва Hyundai Rotem. На початку лютого всі десять " Хюндаїв " були зняті. Керівництво УЗ заявило , що в несучої конструкції кузова поїздів знайдені тріщини. До сьомого травня відновлено курсування двох із десяти поламаних корейських потягів, решта вийдуть на маршрути не пізніше липня. Зараз Інтерсіті + їздять за маршрутом Київ -Харків та Київ-Львів, пишет ЛІГАБізнесІнформ.

УЗ впоралася з поломками несподівано оперативно: після попередньої перевірки, проведеної в лютому фахівцями УЗ і корейського виробника, глава представництва Hyundai Rotem в Україні Юн Сук Чой заявив, що його компанія вперше зіткнулася з подібними проблемами, а директор Державного науково-дослідного центру залізничного транспорту Ростислав Дьомін прогнозував, що для ліквідації виявлених тріщин в кузові поїздів знадобиться не менше півроку.

Гендиректор УЗШК Леонід Лобойко зазначив, що потяги були виведені з експлуатації після виявленої в одному з потягів "тріщини в опорній плиті кронштейна гасителя коливань вторинного підвішування і тріщини в шкворневих балках рами кузова вагона". Тріщини у шкворневих балках (опора, якою кузов спирається на візок) були виявлені і в інших дев'яти поїздах.

Реклама

За словами начальника з технічної частини Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ) Олега Шкаброва, при наявності достатніх ресурсів, відремонтувати тріщини на одному потязі можна за два-три тижні. Тобто на ремонт десяти складів може вистачити і півроку.

"Самі тріщини не є критичними з точки зору несучої здатності. Технологія ремонту така: вони розправляються, заварюються, перевіряються ультразвуком. Якщо це зробили, то потяги можна запускати в експлуатацію", – пояснює Шкабров. Глава представництва Hyundai Rotem заявив, що пошкоджені балки просто замінять. Їх доставлять в Україну з Кореї.

Ще одна знайдена несправність, тріщини гасителів коливання, можна виправити простіше – виключити з конструкції сам гаситель коливання. Це не завдасть шкоди роботі і плавності ходу поїзда, але потрібно попередньо провести випробування – упевнений Шкабров.

"Можна просто виключити з візка гасителі коливання, так як вони не впливають істотно на її роботу. Цей вузол впливає на роботу поїзда при русі зі швидкістю 160 км/год і вище, а на наших залізничних шляхах ці поїзди на таких швидкостях не експлуатуються", – говорить Шкабров .

Незважаючи на початок експлуатації поїздів причина появи тріщин не встановлена. У ході попередньої перевірки з'ясувалося, що тріщини в електропоїздах корейського виробництва з'явилися через прорахунки конструкторів. Глава представництва Hyundai Сorporation в Україні погоджувався, що технічні несправності потягів могли бути викликані недоліками в проектуванні, але допускав, що це не єдина причина. Могли бути й інші, як використання недостатньо якісних матеріалів і вплив навколишнього середовища.

У відповіді УЗШК говориться, що вони не збираються повертати поламані потяги в Корею. Всі ремонтні роботи проходять за рахунок виробника в рамках гарантійного обслуговування, термін якого на частину поїздів закінчується в травні, на іншу частину – в листопаді
.

Реклама

"Повернення електропоїздів компанії Hyundai Rotem не розглядалося. В Україні є всі можливості для виконання ремонтних робіт. Згідно з контрактом на сервісне обслуговування , якщо рейс не вийшов на маршрут з технічної причини , компанія Hyundai Rotem зобов'язується виплачувати відшкодування українській стороні" , – говоритися в повідомленні УЗШК.

Два роки тому Європейський банк реконструкції та розвитку назвав запуск Укрзалізницею швидкісних поїздів виробництва Hyundai Rotem , які в поспіху закуповували під євро, провалом 2012 року. Після виходу на маршрути корейські потяги ламалися один за іншим і простоювали годинами. Пік припав на зиму 2012-2013 року, коли поїзди Інтерсіті+ ламалися особливо часто. За словами Юн Сук Чоя, поломки відбувалися за великої кількості снігу.

"Після того як компанія замінила все пантографи і посилила матеріал даху, поїзди працюють стабільніше і погода на їх роботу не впливає", – запевняє він.

У 2014 році Генпрокуратура України відкрила кримінальне провадження щодо УЗШК за фактом несправностей і неліцензійного використання швидкісних електропоїздів Hyundai. Зокрема, Генпрокуратура встановила, що УЗШК більше року надавала послуги з перевезення пасажирів електропоїздами Hyundai без ліцензії. "Укрзалізниця" спростувала ці звинувачення, заявивши, що правила експлуатації поїздів Hyundai не порушувалися
.