Що робити, якщо в будинку поставили лічильник тепла, а платити доводиться по зимових нормах

21 січня 2016, 07:20
Визначаємося з адресатом скарг

Скаржтеся в НКРЕУ. Якщо лічильник тепла не беруть на облік. Фото: А. Пархоменко

"У нашій багатоповерхівці (знаходиться на балансі міського жеку) встановлений будинковий лічильник тепла. Але його досі не підключили, і ми платимо по зимових нормах, хоча на вулиці тепло. Ми звернулися в мерію, але там відповіли, що лічильник в нашому домі встановлений і опломбований, і всі претензії потрібно пред'являти компанії-постачальнику тепла. Там тягнуть – мовляв, лічильник поки не взято на облік, і коли буде взято – невідомо. Куди нам звертатися, щоб не переплачувати?" – Олена Л., м Київ

Відповідає Катерина Гутгарц, адвокат ЮК "АБГ":

Реклама

"Згідно ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних підставах. Розмір плати за компослуги розраховується, виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Кабміном, визначено, що у разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показниками пропорційно опалювальній площі (обсягу) квартири. Аналогічна норма міститься і в Типовому договорі про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення. Рішення вашої проблеми лежить саме в рамках договірних відносин між балансоутримувачем (жеком) та постачальником тепла. Ваше право, як кінцевого споживача, вимагати від жеку більш активної позиції по відношенню до постачальника тепла, щоб той виконував свої договірні зобов'язання щодо взяття на облік лічильника і проведення розрахунків на підставі його показників. Крім того, ви можете звернутися в Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКУ), як до органу ліцензування суб'єктів господарювання – постачальників теплової енергії, з відповідною скаргою на постачальника тепла".