IKEA покаже світовим компаніям, що в Україні можна працювати прозоро – експерт

12 вересня 2018, 10:46
Поява в Україні шведської компанії, яка виробляє товари для дому, добре позначиться на бізнес-кліматі України і створить конкуренцію для інших виробників у цьому сегменті

Фото: Pixabay

Поява на українському ринку шведської компанії IKEA, яка виробляє і поширює відносно недорогі, але якісні товари для дому, – хороший знак для України. Про це в коментарі сайту "Сьогодні" розповіла в.о. директора Європейської Бізнес Асоціації Анна Дерев'янко.

На думку експерта, в першу чергу, IKEA стане прикладом для інших компаній-інвесторів.

Реклама

"IKEA – дуже відомий бренд, і за цим брендом України дуже давно полювала. Її поява важлива тим, що ця компанія абсолютно чиста. Вона покаже іншим компаніям, що в Україні можливо працювати за прозорими правилами гри. Таке рішення IKEA може стати маяком для інших інвесторів, які, можливо зараз в роздумах", – вважає Дерев'янко.

За словами експерта, IKEA довго роздумувала над тим, чи варто їй заходити в Україну. І лякала компанію, в першу чергу, корупція.

"Міг бути комплекс різних причин, які впливали на те, що IKEA не йшла раніше. По-перше, в якісь роки люди говорили про те, що були елементи корупції, які пропонувалися їм. По-друге, вони вибирали земельні ділянки дуже великі за габаритами, і не всі ділянки і не у всіх місцях їм підходили. Скажімо, не збігалися запити компанії і те, що могла запропонувати їй Україна", – додає Анна Дерев'янко.

Але зараз компанія змінила своє рішення. Експерт припускає, що на початкових етапах, швидше за все, IKEA спробує попрацювати в тестовому режимі і лише в разі успіху зайде в країну масштабно.

"Зараз у них змінилася операційна система, і вони хочуть протестувати на Україні їх нову модель роботи. За кордоном вони мають дуже великі супермаркети. І там вони продають свою продукцію. В Україні ж вони хочуть протестувати дещо зменшений варіант своєї торгівлі. І потім це все масштабувати", – припускає експерт.

Крім того, за словами в.о. директора Європейської Бізнес Асоціації, поява на ринку ще одного потужного якісного виробника товарів для дому складе конкуренцію в цьому сегменті, чим посприяє розвитку подібних компаній, які вже працюють в Україні.

Реклама

"Цей бренд присутній в дуже багатьох країнах, і його наші споживачі добре знають. Тепер вони на місці матимуть доступ до якісної продукції за невисокими цінами. В принципі, вважається, що це недорога, але якісна продукція. Я не знаю, яка у них буде політика щодо ціноутворення в нашій країні, але не думаю, що вона буде відрізнятися сильно від інших держав. Також в сегмент товарів для дому в інших компаній з'явиться серйозний конкурент. І це добре, це змушуватиме інших бути більш креативними, конкурентоспроможними", – додає експерт.

Підсумовуючи, Анна Дерев'янко зазначила, що, звичайно ж, поява IKEA не означає глобальних змін бізнес-клімату в Україні. Вихід компанії на вітчизняний ринок варто сприймати як чергову позитивну новину, хороший знак для країни – на рівні заходу в Україну ірландської авіакомпанії Ryanair.

Нагадаємо, раніше IKEA офіційно підтвердила вихід на український ринок. В кінці 2017 року компанія заявила, що протягом двох років, тобто до кінця 2019 го, планує відкрити магазин в Україні.

В цілому зайти на український ринок IKEA пробувала вже кілька разів. Але ще в 2016 році офіційний представник компанії Кайса Йоханссон заявляла українським ЗМІ, що компанія поки не планує відкривати магазини в Україні, хоча цікавиться ринком.