Чим обернеться для бізнесу підвищення тарифів "Укрзалізниці"

22 грудня 2015, 21:59
Після підвищення цін на перевезення подорожчають зерно, руда, паливо, будматеріали і вугілля, кажуть експерти

Підвищення тарифів "Укрзалізниці" вб'є бізнес. Це намагалися донести до чиновників представники українських підприємств. Сьогодні під час зустрічі за круглим столом обговорювали плани збільшення вартості вантажоперевезень у майбутньому році на 30%.

Винні багато, ремонтувати потрібно, ціни ростуть. В "Укрзалізниці" вперше за кілька місяців намагаються пояснити бізнесу – для чого підвищують ціни.

Реклама

"46 мільярдів гривень загальна заборгованість залізниці. Щодо 2016-го домовлено, що ми погашаємо трохи більше 3 мільярдів і з 2017-го йдуть системні виплати близько 7-8 мільярдів гривень", – сказав Олександр Завгородній, в. о. гендиректора "Укрзалізниці".

Ще гроші потрібні на індексацію зарплат співробітникам. Та й взагалі розвиватися компанія без додаткових коштів не може. Такий підхід "Укрзалізниці" обурює присутніх. У Союзі хіміків кажуть – у них питання після підвищення тарифів буде вестися про виживання. На кінець року в галузі 24 млрд збитків і зниження виробництва на 18%.

Читайте також: Кабмін запропонував Раді нові правила для "Укрзалізниці"

Реклама

"Я б рекомендував нашим зборам більш обережно поставитися до цієї проблеми. Вона може нашкодити в цілому економіці", – сказав Олексій Голубов, президент Союзу хіміків України.

За словами Голуба, щорічно на темних схемах з держмонополії виводиться більше 5 мільярдів гривень.

У відомстві запевняють – у 2016 році всі тендери будуть прозорими. А ще за рахунок виручених коштів створять 6500 робочих місць. Але у федерації роботодавців транспорту парирують. Бажання отримати надприбуток за рахунок підприємств, які користуються послугами "Укрзалізниці" в такий складний для економіки час – обернеться для країни трагедією. І це на тлі загального падіння сировинних цін на світових ринках.

Реклама

"Я скажу вам такі цифри – залізорудна сировина в Китаї сьогодні коштує менше 40 доларів – логістика коштує близько 26-27 доларів залежно – виходить, що ефективна ціна із заводу – 16 доларів собівартість сьогодні вища. Так я вас запевняю, що ви створите 6,5 тисяч і вб'єте 100 000 місць", – говорить Дмитро Демидович, представник Федерації транспорту України.

Але це буде тільки початок, кажуть експерти. Після підвищення цін на перевезення подорожчають зерно, руда, паливо, будматеріали і вугілля. Це зробить їх не конкурентоспроможними, а значить, підприємствам просто буде невигідно їх виробляти. Далі – ланцюгова реакція. Зупинка виробництв і масові скорочення. Як цього уникнути – вирішувати потрібно спільно.

"Пропозиція знаходиться на рівні Мінекономіки – зробити робочу групу, до якої увійде Мінінфраструктури, до якої увійдуть представники бізнесу. Сідати й на етапі попереднього погодження виходити на якийсь компроміс – тоді у нас не буде цієї політики", – зазначив Сергій Вовк, директор Центру транспортних стратегій.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".