Чим загрожує Україні заборона поїздів і автобусів в Росію

12 серпня 2018, 07:18
Економіка недорахується мільярдів, а народ пересяде на попутки

Ідея. Цього разу пропонують припинити і а / Фото: Анатолiй Бойко

Влада знову заговорила про повне закриття транспортного сполучення України з Росією . Чиновники погрожують заборонити не тільки пасажирські потяги до країни – агресора , але ще і автобуси .

Відмовитися від сполучення між Україною і Росією хотіли ще в минулому році . Але тоді далі декларативних заяв справа не пішла . Зараз в уряді озвучують більш конкретні пропозиції.

"Ми розглядаємо варіант закриття залізничного сполучення з Москвою", — заявив в понеділок міністр інфраструктури Володимир Омелян .

Реклама

Пізніше він уточнив , що ініціатива поки не торкнеться вантажних перевезень , а пропозиції відомства вже чекають розгляду в Кабміні . Ідею Омеляна підтримав і перший зампредставника президента України в Криму Ізет Гданов .

"Припинення залізничного сполучення з окупантом – правильне рішення Мінінфраструктури , також необхідно невідкладно розглянути припинення автобусного сполучення " , – написав він у своєму Facebook . У Мінінфраструктури ідею поки не прокоментували.

Експерти сумніваються в доцільності таких ініціатив . Політолог Руслан Бортник вважає , що ймовірність перекриття пасажирського сполучення між країнами висока , і пов'язує це з наближенням виборів , однак зазначає , що це згубно відіб'ється на економіці .

"Заборона тільки поїздів буде вигідною для автобусних і автоперевізників . А якщо заборонять і те й інше , то в плюсі буде Білорусь – вона отримає частину нашого транзиту , – вважає Бортник і додає : – Частина заробітчан залишаться в Росії і перестане надсилати сюди гроші.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

" Укрзалізниця " втратить від 1,5 до 2,5 млрд грн в рік . Росія ж як контрсанкцію може ввести обмеження на наші товарні перевезення – це збитки в десятки мільярдів гривень " . Крім того , за словами Бортника , міжнародні партнери не зрозуміють , навіщо ми провокуємо конфлікт .
Транспортні експерти , в свою чергу , впевнені , що заборона ніяк не зменшить пасажирооборот .

Реклама

"Між країнами велика кількість культурних та сімейних зв'язків , багато хто їздить туди на заробітки " , – пояснив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк і зазначив , що зміниться логістика .

" Люди пересядуть на автобуси в прикордонних регіонах , інші будуть літати з Києва в Москву з пересадкою в Мінську " , – розповів фахівець.

Попит на автобусні поїздки викличе і зростання цін на них – не завжди виправданий .

"Автобусні перевезення набагато менш контрольовані і часто в тіні , забезпечити там контроль і дотримання стандартів , в тому числі норм безпеки , дуже проблематично " , – говорить Вовк.

А в соцмережах користувачі говорять , що пересядуть на попутки і все одно будуть їздити в РФ .

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

В Росію їздить кожен десятий

У той же час наш народ відвідує Росію досить часто. За даними Держслужби статистики, в минулому році туди з'їздили понад 4 млн українців. Це 16,5% від загального числа подорожуючих за кордон. Найчастіше наші співвітчизники відвідували тільки Польщу (10 млн осіб). З тих, що відвідали Росію в 2017 році нашими поїздами скористалися 774,3 тисячі осіб, в зворотному ж напрямку кордон перетнули 807 тисяч. Ще 147,1 тисячі українців подорожували на молдавських поїздах, а 93 тисячі на них і поверталися. Всього між Україною і Росією курсує 18 українських поїздів і чотири молдавських. Середня ціна плацкартного квитка з Києва в Москву становить близько 1840 грн, купе – 3205 грн. А ось вояж зі Львова до Москви обійдеться в середньому в 2190-3770 грн.

Реклама

А ось оцінити , скільки українців наносять візити сусідам на автобусах , набагато складніше .

"До Росії людей возять приватні перевізники . Вони отримують дозвіл працювати на маршруті , але скільки пустять по ньому автобусів і скільки перевезуть людей , невідомо " , – розповіла нам прес – секретар Мінінфраструктури Оксана Герасимова.