Ціни на б/в автомобілі в Україні вже перевищують вартість нових

18 лютого 2015, 05:02
Продавці старих машин ніяк не можуть скорегувати ціни до економічно обґрунтованого рівня

Ціни на б/в автомобілі в Україні вже перевищують вартість нових. Фото: autocentre.ua

Девальвація гривні призвела до того, що ціни на нові автомобілі стають недоступними більшості покупців. І вони все частіше поглядають на ринок б\в авто. Але тут їх теж чекає розчарування – продавці старих авто правлять вже нові ціни за новим курсом. Через це на ринку спостерігаються парадоксальні явища, передає AUTO-Consulting.

Наприклад, чи може ціна добре поїждженого авто бути вище, ніж ціна новенького в автосалоні? Як з'ясувалося, не тільки може, а й зустрічається часто-густо.

Реклама

Суть парадоксу полягає в тому, що продавці б\в автомобілів, заявляючи ціни (як правило, в доларах), ніяк не можуть їх скорегувати до економічно обґрунтованого рівня. І за б\в автомобіль, за який рік тому просили $ 10 тис. (що було рівнозначно 80 тис. грн.), просять стільки ж і зараз. Але в сьогоднішніх економічних реаліях це "тягне" вже на 260 тис. грн. В результаті, ціни на б\в авто наздоганяють і навіть обганяють ціни на нові автомобілі.

Приміром, за ЗАЗ Lanos седан 2013 року, в хорошому стані, з "механікою", кондиціонером, електропакетом і ГБО на ринку просять $9000. Ще півроку тому це було рівнозначно шокуючим 100 тис. грн., тепер же, при курсі 26 грн. за долар, вартість старої машини становить 234 тис. грн. (!!!)

А за новий ЗАЗ Lanos седан в подібній комплектації (за винятком ГБО) в салоні зараз просять 220 тис. грн., доповнити же його ГБО обійдеться в 14-15 тис. грн. Нонсенс? Але продавці б\в авто твердо тримають ціни, допускаючи лише незначний торг.

Реклама

Або інший приклад. За Chevrolet Lacetti 2013 року просять від $ 10 тис. і до $ 13 тис. (260-338 тис. Грн.), Що значно перевищує вартість нового "однокласника" Geely Emgrand EC7 1.5 в комплектації Comfort. І погодьтеся, що знайти людину, яка заплатить за Lacetti б\в 338 тис. Гривень буде дуже непросто.

Нова Geely CK у дилера обійдеться від 169 900 грн., А за б\в 2013 р. просять $ 7 тис. (182 тис. грн.). І продавець ні в яку не хоче знижувати ціну!

І цей перелік можна продовжувати довго. Тому очевидно, що зараз вже немає сенсу купувати б\в авто, оскільки ціни зрівнялися, і за нове авто просять практично стільки ж, якщо не дешевше.

Реклама

Якщо підійти з іншого боку, то середній автолюбитель, який рік тому міг собі дозволити авто за 80-100 тис. грн., За минулий рік не став в 3,25 рази багатше, і в кращому випадку заробляє ті ж 80-100 тис. грн. І ринок йому вже нічого не пропонує. Адже за 2-річний Hyundai Tucson на б\в ринку просять вже до 450 тис. грн. (!), коли ще рік тому за ці ж гроші можна було замахнутися навіть на Toyota Prado.

Як зазначає видання, парадоксальна ситуація, яка виникла на ринку, рано чи пізно повинна вирішитися, і виходу тут тільки два: ціноутворення на б\в ринку повинно пройти переосмислення, або ринок нових авто буде ще піднімати ціни.

І в тому і в іншому варіанті зараз є сенс купувати тільки нові авто.

Зараз же ціни на б\в автомобілі завищені приблизно на 40% (і в гривнях, і в доларах). А тим, хто все-таки хоче продати свій б\в автомобіль, а не нескінченно розміщувати оголошення, є сенс подумати, що його покупець не став заробляти в 3 рази більше. І навіть продавці нових авто "фіксують" курс долара на прийнятному для покупця рівні.

історичний приклад

На українському ринку вже були періоди такої цінової трансформації. Наприклад, у середині 1998 новенька Lada-2107 коштувала $ 7600. Після девальвації, таку ж машину почали пропонувати за $3500. Зрозуміло, продавці б\в "Жигулів" довгий час не могли зрозуміти, чому їх супер-тачки з маленьким пробігом і купою "колгоспних причандал" не продавалися навіть за 4000 у.о., адже вони брали машини за $7600. З часом ринок все розставив по своїх місцях: продавці б\в Lada були змушені опустити ціни і усвідомити, що тепер їх машина коштує в 2 рази дешевше в доларах. І нікому немає справи, за скільки доларів її колись купували.