Ціни на бензин завмерли, а на автогаз підскочили: чого чекати автовласникам в грудні

4 грудня 2019, 07:23
В уряді хочуть підвищити акциз на автогаз, через це пальне може подорожчати

/ Фото: Getty Images

Протягом листопада ціни на бензини і дизпаливо практично не змінилися. Але істотно подорожчав скраплений газ, незважаючи на те, що до зими він традиційно дешевшає.

Чи варто автовласникам чекати стабільних цін на пальне в грудні, розбирався сайт "Сьогодні".

Реклама

Як змінилися ціни на пальне

Ціна бензину А-95+ як була 29,99 грн/л на початок листопада, так і залишилася на цьому рівні станом на третє грудня. А 95-й і 92-й збавили в ціні всього лише по одній копійці. Дизпаливо подешевшало на три копійки. А ось автогаз, навпаки, подорожчав на 70 коп./л.

"Весь листопад ціни на бензин були стабільними. У дрібних мережах вони трохи знизилися, а великі тримали на рівні минулих місяців. Навіть незважаючи на те, що курс гривні зміцнився, ціни не поспішають скидати. Мабуть, АЗС побоюються зворотних процесів. А обмеження поставок скрапленого газу та дизпалива по трубопроводу для ринку не минуло безболісно. Ціни практично не підскочили, але нестача ресурсу на початку дії обмежень була", – зазначає Дмитро Марунич, співголова Фонду енергетичних стратегій.

Автогаз подорожчав через зростання котирувань на ресурс за кордоном, пояснює Владислав Колодяжний, CEO GT Group. Наприклад, котирування на скраплений газ, який поставляється з Білорусі та Росії, з початку листопада зросло з 433 дол./т до 498 дол./т і на піку досягало 510 дол/т. А котирування, яке визначає ціни на ресурс з Казахстану, зросло ще більше – з 415 дол./т до 503 дол./т.

Реклама

"Котирування корелюють між собою, і їх зростання пов'язане з нестачею продукту на польському ринку, викликаної зменшенням поставок ключового постачальника – компанії "Сибур", – зазначає Владислав Колодяжний.

Що буде з цінами на пальне в грудні

У грудні ціни на бензини і дизпаливо будуть стабільними, вважає Дмитро Марунич:

"Я не думаю, що гривня продовжить зміцнюватися. Цілком ймовірно, в грудні ціни залишаться стабільними. Передумов для подорожчання немає: нафта навряд чи істотно коливатиметься, курс теж кардинально не зміниться".

Але з 1 грудня Білорусь підвищила мита на експорт нафтопродуктів за межі Євразійського економічного союзу. На бензини і дизпаливо мито становитиме 27,1 дол./т (була 26,4 дол./т).

"Трейдери намагатимуться це навантаження нівелювати. Якщо курс буде стабільним, то нічого не зміниться. Це може просто вдарити по конкурентоспроможності білоруських нафтопродуктів. Але з урахуванням цього мита нафтопродукти приїдуть вже наступного року і не позначаться на грудневих цінах", – зазначає Марунич.

Ілюстрація / Фото: Олександр Яремчук

Реклама

Ціна на скраплений газ продовжить коливатися. Владислав Колодяжний каже, що якщо в першій декаді місяця зростання котирувань, а значить, і цін, триватиме, то в другій декаді ціни повинні стабілізуватися, а в третій – тренд розгорнеться на протилежний і очікується подальше зниження котирувань. На падіння цін впливатимуть зниження попиту на автогаз і падіння ділової активності.

"Потрібно також враховувати, що роздрібні ціни на заправках завжди реагують на зміни закупівельних цін із затримкою, пов'язаною з часом, необхідним на логістику, і ціни на АЗС ще не досягли свого піку – тому варто очікувати зростання ще на 30-50 коп./л, а зниження варто чекати вже ближче до кінця грудня або на початку 2020 року", – пояснює Владислав Колодяжний.

Хоча ціни на автогаз традиційно знижуються взимку, тренд може зламатися. У парламенті і Кабміні обговорюється збільшення акцизу на зріджений газ.

"Виходячи з цифр, озвучених в пресі, варто очікувати збільшення цін на газ приблизно на 3 грн/л. Однак декларовані цілі – а саме збільшення споживання бензину за рахунок збільшення цін на соціальне паливо – зріджений газ, дещо дивні, особливо, якщо порівняти маржинальність обох продуктів. На поточний момент маржа в роздробі на газі становить 0,5-0,7 коп./л, а на бензин 7-8 грн/л. Тож завдання можна розв'язати простим способом – переглянути свої апетити. А додаткові надходження до бюджету організувати за рахунок системнішої боротьби з нелегальним ринком, частка якого досягає до 50%", – зазначає Колодяжний.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розповідали, як в Луцьку умілець замінив двигун внутрішнього згоряння в авто двигуном на дровах.