Ціни на бензин можуть різко злетіти: українські виробники палива вимагають ввести нові мита

11 лютого 2020, 11:26
Українські виробники подали скаргу до Кабміну

Кабмін увів тимчасове держрегулювання цін на бензин / Фото: Getty Images

Третій тиждень поспіль на паливному ринку спостерігається затишшя і стабільність. І це незважаючи на зміну курсу долара (гривня зміцнилася на 45 копійок), яке зазвичай впливає на ціну. Експерти висловлюють різні припущення про те, що буде далі. Заступник директора Науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев упевнений, що стабільність цін на паливо на тижні, що настав, збережеться, тільки зріджений газ може подешевшати і далі.

"Зараз через низький попит на газ, як і раніше, є його профіцит, – аналізує Рябцев. – Друга причина – значне здешевлення бензину в Україні, через що співвідношення вартості газу до бензину майже дійшло до 50% (зараз 45-47% ). Тому газотрейдери і знижують вартість на тлі надлишку пропозиції. Газ може за тиждень ще впасти в ціні на 10-20 коп./л ".

Директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн також не виключає подальшого зниження на тижні цін на автогаз на 10-20 коп./л, але каже, що поступово з'являються передумови і для здешевлення світлих нафтопродуктів.

Реклама

"Через зниження цін у великому опті на 2% на бензини (430-450 грн/т) і на 3% на дизпаливо (710 грн/т), деякі мережі вже опустили ціни в роздробі на бензин на 20-30 коп./л, – розповів нам Куюн. – Є потенціал зниження на 50 коп./л, це, можливо, станеться вже на тижні".

Але при цьому Куюн побоюється, що ситуація може різко змінитися вже найближчим часом, якщо міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі при Кабміні дасть хід скарзі українських виробників палива. У своїй скарзі вони просять негайно ввести мита на російське дизпаливо і зріджений газ в розмірі 8,46% з підвищенням протягом п'яти років до 25,4%. Аргументи – захист інтересів національного виробника. У відповідь наші НПЗ обіцяють подвоїти виробництво нафтопродуктів, довівши свою частку на внутрішньому ринку до 25%, причому про газ не йдеться.

"За оцінками "А-95", тільки на першому етапі введення мит зростання цін на дизпаливо становитиме мінімум 1,1 грн/л, на зріджений газ – 0,55 грн/л, що в національному масштабі означатиме збільшення витрат споживачів на 11 млрд грн на рік", – підрахував Сергій Куюн.

Геннадій Рябцев оптимістичніший: на його думку, керівництво країни не допустить нового вибухового зростання цін на нафтопродукти після їх зниження, тому скаргу відхилять насамперед з політичних міркувань. Хоча, за його словами, економічно це теж не вигідно, оскільки розбалансує ринок.

Детальніше про те, що відбувається на паливному ринку України, читайте в матеріалі: У гаманці автомобілістів знову хочуть залізти

Реклама

Також новини "Сьогодні" розповідали про те, як автогаз в Україні вперше став популярнішим за бензин. Водії все частіше встановлюють ГБО на автомобілі. І це незважаючи на те, що ціни на паливо впали.

Тим часом. українські винахідники придумали транспорт, якому не потрібен ні бензин, ні дизпаливо, ні навіть газ: