Ціни на авто підскочать ще вище

21 грудня 2014, 00:40
По автоімпортерах б'є девальвація

Авто подорожчають через девальвацію / Фото: Анастасія Іскрицька

Девальвація гривні змушує автоімпортерів регулювати ціни на автомобілі згідно їх валютної вартості. Це в поєднанні з іншими негативними факторами веде до подальшого падіння продажів і перерозподілу ринку, перегляду планів, проте про зупинку автопродажів говорити поки рано, вважають представники компаній-автоімпортерів.

"На жаль, ми, як і більшість імпортерів, залежні від впливу зростання валют. Якщо раніше ми могли дозволити взяти на себе частину валютних коливань, то зараз у нас немає можливості для цього. Авто подешевшали в доларовому еквіваленті, але в гривневому вони не відповідають доходам громадян. І це відбувається з усіма імпортними товарами, але на прикладі авторинку це куди більш помітно. Тому ми змушені відрегулювати ціни згідно їх валютної вартості", – повідомив комерційний директор ТОВ "Хюндай Мотор Україна" Геннадій Четверухін.

Реклама

Він зазначив, що продажі автомобілів однозначно продовжать знижуватися з урахуванням впливу на потенційного покупця нестабільної ситуації в країні, слабкої економіки, величезної кількості кредитів, знервованою обстановкою через триваючі військові дій на сході.

"Але стверджувати, що продажі зупиняться, буде не зовсім правильно, оскільки в будь-якому випадку залишаться ті, хто хотів і хоче придбати автомобіль незалежно від валютних стрибків. Але це стосується тільки тих, у кого заощадження у валюті. Більш того, зазвичай під час таких стрибків, коли ціна ще не відрегульована згідно з курсом, люди намагаються купити автомобіль саме в такі проміжки часу", – вважає Четверухін.

"Місткість ринку "закріпилася"на позначці близько 6 тис. нових легкових автомобілів в місяць. Продажі кожного бренду залежали в цей період від того, наскільки довго імпортер тримав "стару" ціну, не піднімаючи її слідом за зростанням курсу долара/євро", – додає директор з маркетингу Групи компаній "АІС" Сергій Боровик

Реклама

За його словами, в "АІС" про зупинку продажів не йдеться. "Ми проводимо цінову політику відповідно до реальних ринкових курсів долара до гривні. Клієнтський потік менший, ніж був рік тому, але він є! Новий курс – 20 грн. за долар, з тенденцією на подальше пониження гривні вимагає перегляду прогнозів ринку. І ми їх зробили", – повідомляє Боровик.

Менш оптимістично налаштовані в корпорації "УкрАВТО", до структури якої входять імпортери ряду автобрендів (Kia, Chery, Chevrolet, Opel, Mercedes). "Імпортери і при курсі 13 грн. за долар ледве виживали – скорочували дилерську мережу і персонал відповідно до впалого попиту. А що буде при 20 грн., важко навіть уявити. Якщо говорити про зупинку продажів – то дивлячись, що під цим розуміти. Ми називаємо "зупинкою продажів" падіння на 60%, яке вже трапилося, до продажів минулого року. І це відбулося при курсі 11-13 грн. за долар", – зазначили в прес-службі корпорації.

Особливо показовим у сформованих умовах у корпорації вважають ринок уживаних автомобілів. "Їх ціна в доларі впала в три рази, і все одно ніхто не купує. Стоїть все виробництво, девальвація і обмеження НБУ зі зняття депозитів знецінили доходи і заощадження громадян – у людей немає грошей на покупку будь-яких авто", – зазначають в "УкрАВТО ".

Реклама

У той же час у ряду компаній ще залишаються певні інструменти для підтримки продажів. "У нашій дилерській мережі ще поки є автомобілі, завезені за старим курсом, завдяки чому зараз можна купити автомобіль, залежно від моделі, з вигодою понад 234 тис. грн.", – повідомив PR-координатор компанії "Ніссан Мотор Україна" Володимир Іванов.

Автоімпортери в сформованій ситуації поки утримуються від конкретних прогнозів ситуації на 2015 рік. "Ми будемо робити все можливе, щоб адаптувати пропозицію авто під попит, який змінюється. Треба дати час тенденціям закріпитися, а новому попиту проявитися. Тоді ми назвемо конкретні приклади", – зазначають у прес-службі корпорації "УкрАВТО".

Як повідомлялося, за попередніми прогнозами Боровика, ринок легкових авто в Україні в поточному році не перевищить 91 тис. од. (на 55% менше, ніж роком раніше), а в 2015 року може скласти від 55 тис. до 70 тис. од.