Бойкот товарів з РФ: продажі впали на чверть

13 червня 2014, 07:29
Від товарів з РФ в основному відмовилася молодь, але іноді їм складно знайти наш або імпортний аналог

Центр країни відмовляється від товарів з Росії / Фото: Анастасія Іскрицька

Пішов четвертий місяць, як українці бойкотують російські товари, і, згідно з останніми дослідженнями, багато хто дійсно відмовився від виробленого в РФ. Найактивніше до акції підключилися центральні райони країни, особливо столиця.

Кияни підтверджують: купують менше, але не завжди виходить. "Ми намагаємося не купувати, – говорить 24-річна Катерина. – Але не завжди виходить. Деякі речі важко знайти не російського виробництва. Наприклад, коли я не могла мити голову сульфатними шампунями, стояв вибір: купувати "безсульфатку" російського виробництва по 100 грн, або ж ту ж "безсульфатку" по 500-600 грн за пляшку такого ж об'єму. А ще іноді лінь йти у великий супермаркет... А ще прикро, коли на етикетці пишуть країну-замовника, а не країну-виготовлювача. І тільки покопавшись, можна усвідомити, що насправді цей снікерс зроблений в Ростові".

Реклама

КРАПЛЯ В МОРІ . З точки зору економіки, наш бойкот товарів з РФ не може помітно вдарити по російських виробниках, це крапля в морі, визнають економісти. "Якщо говорити про імпорт з Росії товарів, про які йдеться в дослідженні, у нас в структурі споживання цей імпорт 2% займає. 90% продуктів у нас вітчизняні. Одяг у нас китайський, взуття – теж. Є російське взуття, але це мізер. Шоколаду, наприклад, менше купують зараз з РФ – тільки у нас 98% свого, – пояснює президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко. – Також, за даними держстатистики, на травень порівняно з квітнем зменшилися закупівлі російського бензину на користь білоруського, але там та ж російська нафта. У литовському бензині нафта теж російська. Тобто економіка РФ не помітить втрат, тому це більше політична акція, інформаційна кампанія".

Нагадаємо, згідно з результатами дослідження GfK Ukraine (враховувалися більше 60 категорій товарів, показники зниження витрат домогосподарств брали за квітень відносно березня), в столиці число покупців товарів з РФ знизилося на 20%. У списку товарів – їжа, напої, засоби особистої гігієни, чистячі і миючі засоби. Менше брати російського стали в усіх регіонах: на півночі країни – на 10%, в інших регіонах – на 8%. Порахували експерти і скорочення витрат на товари з РФ: у центральних регіонах витрачають на 24% менше, на заході – на 16%, на сході – на 6%, а на півночі на 1% менше. А от на півдні (без Криму) – на 1% більше. Найактивніше бойкот російських товарів підтримала молодь до 30 років і люди 30-39 років (на 15% і 19% менше витрат на російські товари). А от люди старші 60 років витратили навіть на 9% більше на російські товари. Українці від 40 до 49 років знизили свої витрати на російські товари на 2%, а от від 50 до 59 років – на 13%.