Борис Колесніков: Україну як і раніше сприймають як сировинний придаток

23 жовтня 2017, 20:57
Борис Колесніков окремо зупинився на проблемі з підвищенням тарифів на вантажоперевезення і браком вагонного парку

Борис Колесніков на зустрічі з металургами

Центральна влада повинна лобіювати інтереси промисловості України. Про це під час візиту в Запоріжжя заявив прем'єр-міністр опозиційного уряду Борис Колесніков.

"Металурги зі своїм завданням справляються. Де машинобудування: автомобілі, холодильники, пральні машини та інше? Словаччина з населенням в 5 млн. осіб виробляє мільйон легкових автомобілів. А Україну як і раніше сприймають як сировинний придаток. Тільки наша країна починає робити сучасну продукцію, відразу європейські ринки починають закриватися, вводиться заборонне мито, – зазначив Борис Колесніков під час відвідування ПАТ "Запоріжсталь". – Це дружба в одні ворота. Нам треба бути самостійними, самодостатніми і просувати інтереси України. Нашим чиновникам потрібно не гроші випрошувати, а лобіювати інтереси української промисловості. Металургії потрібні довгі й дешеві кредити. Як ми можемо бути конкурентоспроможними, якщо в Європі кредити в 10 разів дешевше, ніж в Україні. Якщо влада не в змозі захистити інвестиції , значить їм потрібно йти робити громадську кар'єру ", – заявив Колесніков.

Реклама

Борис Колесніков окремо зупинився і на проблемі з держмонополіями, зокрема, підвищенням тарифів на вантажоперевезення і браком вагонного парку.

"Проблеми з вагонним парком відчуває вся економіка України. Рецепт дуже простий – весь світ пішов на це: у держави повинна бути в одному монополія – це залізничні колії, все інше має бути приватним. Інвестори готові вкладати в будівництво нових вагонів. Вагонобудівний завод стільки, що можна експортувати ще 50-60 тисяч вагонів. Тяга (електровози, тепловози) зношені до непристойності. Їх потрібно передавати приватним компаніям, які побудують нові. Провідні компанії України та світу готові виробляти. Сьогодні залізна дорога переважує збитки пасажироперевезень на вантажовідправника. Тим самим немає і якісного перевезення пасажирів, за рідкісним винятком, і промисловість несе додаткові витрати, стаючи неконкурентною. У всьому світі все, що можна возити по воді, віддають на воду. Все, що не поміщається – залізниця. Автомагістраль таким чином звільняється. Підвищення тарифів призведе до того, що важка промисловість не буде конкурентоспроможною, а автодороги будуть зруйновані за рахунок перевантаження важкого транспорту ", – підкреслив Борис Колесніков.