Борис Колесніков представив план розвитку "залізяки" в Україні

13 червня 2018, 08:42
Опозиційний прем'єр пояснив, що державі потрібно зробити для комфорту пасажирів і поліпшення вантажоперевезень

/ Фото: Данило Павлов

Привнести комфорт в пасажирські потяги і на вокзали, зробити перевезення вигідними, а зарплати залізничників – конкурентними. Таку глобальну програму реформування залізниць в Україні представили в Опозиційному уряді. Опозиційний прем'єр-міністр Борис Колесніков зустрівся з відомими транспортними експертами – Олексієм Кривопішиним й Олександром Кавою – й обговорив деталі того, як вивести галузь на сучасний рівень.

Реклама

Де потрібен приватний капітал

"Рецепт, як завжди, простий: залізницю потрібно структурувати, і для цього достатньо п'яти років. Перший етап на шляху до реформи – це державна монополія на залізничне полотно і контактну мережу. Це виключить спекуляції на ринку вантажних і пасажирських перевезень. Що стосується вокзалів, то вони повинні стати власністю місцевих рад. Це дозволить малому бізнесу, який обслуговує їх, стати більш успішним. Тепер що стосується тяги (локомотивний склад. – Авт.). Якщо немає оновленого складу, то це ставить під загрозу всіх українських експортерів", – говорить Борис Колесніков.

За його словами, майбутнє – за приватним локомотивних парком.

Загальна монетизація…

Реклама

Не оминули увагою опозиціонери і реформу пасажирських перевезень. Важливе питання – монетизація пільг. Платити за квитки, на думку Опозиційного уряду, повинні всі, а Мінсоцполітики зобов'язана компенсувати ці гроші пільговикам.

"Що стосується пасажирських перевезень, то коштів, виручених від підвищення цін на квитки, не вистачить на закупівлю нових вагонів. Тому Мінсоцполітики має компенсувати плату за проїзд пільгових категорій пасажирів", – заявив Колесніков.

…і електрифікація

Також глава Опозиційного уряду заявив, що необхідно завершувати електрифікацію залізниць.

Реклама

"На сьогодні електрифіковано близько 11 тис. км залізниць. Достатньо електрифікувати ще 4-5 тис. км, щоб практично повністю відмовитися від імпортного палива і перейти на українську електроенергію. Це був би подвійний успіх", – сказав Борис Колесніков.

Чи потрібна вузькоколійка

Відомий залізничник, директор Інституту транспортних стратегій Олексій Кривопішин розповів, де можна знайти гроші на ремонт рухомого складу, на десятки локомотивів.

"Чи можна все це відремонтувати? Так! Гроші можна отримати, правильно організувавши вантажні перевезення. В день залізниця недоотримує 20 млн грн, тобто 600 млн грн на місяць", – зазначив він.

Інший транспортний експерт, Олександр Кава, на зустрічі з Борисом Колесніковим підкреслив, що, прагнучи до європейських норм, важливо робити це не на шкоду Україні.

"Наприклад, є плани перетворити залізничну колію, зробивши її наближеною до європейської. Остання на 8,5 см вужча за вітчизняну. Але є нюанс – широке полотно (таке, як зараз в Україні. – Авт.) для вантажоперевезень набагато ефективніше. Наше полотно дозволяє проїжджати по ньому потягам вагою 619 тисяч тонн, а в Європі потяг вагою в 3 тисячі тонн вже вважається надважким", – підкреслив Кава.