Великі пільги і скасування податків: що готує влада для електрокарів

28 березня 2018, 07:53
У Раді зареєстрували два законопроекти для електромобілів

Фото: electrical-cars.net

З 1 січня цього року всі електромобілі не обкладаються ПДВ і акцизом. Таке рішення знизило вартість електрокарів на 17%. Ще на 5% "зелені" машини можуть стати доступнішими з 2019 року.

Виробникам електрокарів влада готує звільнення від податків. Два законопроекти №№8159 і 8160 на днях зареєстрували в Раді.

"Два роки і done! Законопроекти, які передбачають імплементацію 15-річної стратегії розвитку ринку електрокарів, виробництва запчастин, батарей, самих електрокарів і електробусів в Україні, – зареєстровані! Їх ухвалення – це найдешевші в Європі електрокари для українських громадян, створення нового сучасного типу виробництва, тисячі нових високотехнологічних робочих місць, екологія і чисте повітря, відмова від російських нафтопродуктів", – написав на своїй сторінці в Facebook міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Які пільги готуються для електрокарів в Україні, дізнавався сайт "Сегодня".

Для українців електромобілі стануть ще доступнішими

Україна в десятці країн з розвитку ринку електричних машин. 2017 року українці купили 2697 авто – це в 2,3 раза більше, ніж 2016-го.

2017-го парламент проголосував за "нульові" податки на ввезення електрокарів. Тепер електромобілі не обкладаються ПДВ – 16,8% та акцизним збором – 109 євро. Залишився тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8%.

У компанії Electrocars очікують, що ринок електромобілів зросте в два-три рази. І експансія електрокарів стане помітною в обласних центрах і невеликих містах. На початок березня цього року українці вже ввезли більше 800 електрокарів.

Але пільгові умови для електрокарів діють тільки до кінця року. У парламенті вже підготували законопроект, який розширить пільги на ввезення і виробництво електромобілів на 10-15 років.

Фото: pixabay.com

Зокрема, імпорт машин хочуть звільнити від збору до Пенсійного фонду з 2019 року. Цей збір власник машини платить при першій реєстрації автомобіля. Таким чином, електрокари повністю звільнять від податків.

Крім того, до 2028 року платник податку на доходи фізосіб може включити до податкової знижки витрати на придбання електромобіля або переобладнання до нього, а фізосіб-покупців електрокарів пропонується звільнити від сплати збору на обов'язкове пенсійне страхування.

Начальник департаменту цифрової інфраструктури МІУ Олександр Озеран ще до внесення законопроектів до Ради заявив, що податкова знижка стимулює зростання ринку електрокарів.

"Це покриває 18% вартості електромобіля. Ви платите повну вартість, а податкова компенсує 18% вартості. Плюс при реєстрації передбачений збір 5%. Ми також хочемо його скасувати", – заявив чиновник.

Виробництво електромобілів стане вигідніше

Левову частку ціни електромобіля становить вартість батареї. За оцінками компанії McKinsey, вартість акумулятора істотно знизиться не раніше, ніж в проміжку між 2025 і 2030 роками. Відповідно і ціна на електромобілі стане порівнянною з ціною аналогічних за класом автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння.

В Україні електромобілі не виробляють. Без державної підтримки це не вигідно, порівняно з випуском машин з двигуном внутрішнього згоряння.

Фото: twitter/Tesla Motors

Тому підприємства, які збиратимуть електромобілі, звільнять від ряду податків. Так, законопроект №8159 пропонує з наступного року і до 2028-го звільнити від ПДВ ввезення до України комплектуючих і для виробництва електрокарів. На цей же період хочуть скасувати акциз на імпорт кузовів для електромобілів.

Плюс проект пропонує звільнити до 2032 року підприємства добувної промисловості від податку на прибуток, отриманий від продажу літію власного видобутку. До слова, в Україні одні з найбільших покладів літію в Європі. Але поклади ресурсу залишаються недоторканими.

Від податку на прибуток звільнять і підприємства електротехнічної промисловості, які займуться виробництвом і продажем акумуляторів для електромобілів. Такі ж пільги і для компаній, які випускатимуть зарядні пристрої для електромобілів і продаватимуть "зелені" машини власного виробництва.

Крім цього, депутати пропонують з 1 січня 2021 зобов'язати власників парковок створити мінімум 5% паркомісць із зарядними пристроями для електромобілів.

Чи є в українського електромобіля майбутнє

У матеріалі  "Бум "зелених" машин в світі: чому Україна досі не виробляє електромобілі" "Сегодня" писав, коли в країні розгорнеться виробництво електрокарів.

За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, іноземні інвестори вже зацікавилися виробництвом електромобілів в Україні – вони чекають ухвалення закону.

При цьому компанія "Єврокар", яка випускає автомобілі Skoda в Україні, розглядає можливість виробництва електромобілів і комплектуючих на ринок ЄС. Підприємство розглядає кілька варіантів.

Перший – налагодити співпрацю з американськими і європейськими брендами для запуску виробництва електромобілів і акумуляторів. В Європі таких виробництв практично немає. Другий – стати майданчиком для виробництва китайських електрокарів для поставки на Захід. Але для початку в Україні потрібно підготувати інфраструктуру і законодавство, вважають в компанії.

Фото: autocentre.ua

НАле поки в Україні більше перспектив виробляти комплектуючі для електромобілів, вважає Ярослав Пилипчук, експерт з економічного аналізу та транспортній інфраструктурі аналітичного центру "Український інститут майбутнього".

"Щодо електромобілів більша ймовірність зробити чиюсь локалізацію і постачати комплектуючі. Ми проводили дослідження, в Україні можна локалізувати виробництво електрокарів на рівні 60-70%", – коментує Ярослав Пилипчук.

До того ж, в країні попит випереджає розвиток інфраструктури, зазначає аналітик. Українець, який купив електромобіль, може звернутися за сервісом всього до пари точок в Києві. При подальшому розвитку ринку проблема тільки зростатиме.

"Тут відразу є ніша – створити сервісне обслуговування, робити комплектуючі. В цьому напрямку зараз більше потенціалу. Але в майбутньому ми можемо виробляти електромобілі. В Україні повинні робити економічні розрахунки і планувати розробку електрокарів, тому що попит і інфраструктура розвиватимуться", – додає Пилипчук.

Минулого року Мінінраструктури представило концепцію розвитку ринку електротранспорту. Вона складається з трьох етапів.

Перший – розвиток ринку електричного транспорту на протязі п'яти років. На другому десятирічному етапі міністерство планує залучати інвесторів для виробництва електромобілів і зарядних станцій. І фінальний етап, який триватиме 15 років, спрямований на локалізацію виробництва комплектуючих і батарей для електрокарів.