Понад 95% таксистів їздять без ліцензій – експерт

13 березня 2018, 03:11
Відшкодування за шкоду, заподіяну під час перевезення, отримати вкрай важко

У Лондоні таксі наїхало на людей, є постраждалі. Фото: з відкритих джерел

Український ринок таксі – досить проблемний сегмент, який у нас в країні практично ніяк не контролюється і не регулюється. Таксисти раз у раз потрапляють в ДТП, але ніякої відповідальності перед пасажиром за це не несуть, і всіляко уникають покарання.

Нещодавно стало відомо, що нелегальні перевезення на ринку таксі в Україні складають близько 95%. Про це заявив голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк під час публічного звіту.

Реклама

"У 2017 році було проведено ряд загальнодержавних заходів з виявлення на ринку пасажирських перевезень автомобільних перевізників, які надають послуги з перевезення пасажирів без оформлення відповідних документів. Йдеться про так званих нелегальних перевізників, яких виявляємо кожен день, зокрема, нелегальних перевізників на ринку таксі. Я неодноразово вже казав, і знову звертаюся до суспільства, бізнесу, що, на нашу думку, поза правовим полем на ринку таксі працюють близько 95% перевізників", – зазначив Ноня .

Зараз, контролювати роботу диспетчерських центрів практично неможливо, тому що вони просто виконують функцію передавача замовлення. Замовлення потрапляє в загальну базу, звідки його і забирає будь-хто з таксистів. Тому диспетчерські центри надають всього лише послуги інформаційного характеру, а ніяких гарантій щодо безпеки пасажирів вони не дають.

Наприклад, на початку цього року, в Києві на Голосіївському проспекті таксі з номерами польської реєстрації на швидкості врізалося в патрульний автомобіль Toyota Prius. Внаслідок потужного удару в патрульному авто спрацювали подушки безпеки, дівчину-копа госпіталізували.

Реклама

Коли справа доходить до серйозних проблем з таксистами, наприклад, ДТП, пограбувань, конфліктів з водієм – скаржитися просто нікому. Більшість водіїв їздить без ліцензій і не несе ніякої відповідальності перед пасажирами.

"Питання про відповідальність у разі заподіяння шкоди життю або здоров'ю пасажирів таксі набуло особливої гостроти в зв'язку зі стрімким розвитком даної галузі останнім часом і виходу на ринок онлайн-платформ, які дають можливість надавати послуги з перевезення пасажирів в режимі таксі. Дані онлайн-платформи дозволяють знаходити клієнтів як звичайним водіям, які встановили і користуються тим чи іншим додатком для смартфона і тільки іноді перевозять пасажирів, так і особам, які здійснюють перевезення пасажирів на постійній основі", – розповідає юрист ЮК" Де-Юре "Артем Шевцов.

Як правило, ніхто з таких суб'єктів ліцензії на пасажирські перевезення не оформляє, каже Михайло Цуркан, керівник судової практики та адвокат юридичної фірми "Місечко та партнери".

"На жаль переважна більшість таксистів не мають відповідної ліцензії на перевезення пасажирів в таксі, а страхування пасажирів не забезпечується належним чином. Крім того, так звані служби таксі не є перевезеннями таксомоторів компаніями, а лише посередниками, з базами даних, між водієм і пасажиром. Отже , відшкодування за завдані збитки, саме як під час отримання послуги з перевезення, буде вкрай важким ", – пояснює Цуркан.