Бізнес-омбудсмен: Дивно чути, що держава "не має грошей на повернення ПДВ"

1 жовтня 2015, 15:44
Підприємці найбільше скаржаться на адміністрування податків і дії силових структур

Фото: facebook.com/BusinessOmbudsmanUkraine/

Бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета виступає за припинення планування повернення ПДВ і визнання неповерненого ПДВ внутрішнім боргом країни, про терміни погашення якого треба домовитися з бізнесом.

Про це він заявив на парламентських слуханнях з розвитку малого та середнього бізнесу.

Реклама

"Дивно чути, що держава "не має грошей на повернення ПДВ". У всіх розвинених країнах ПДВ планується як чистий дохід, тобто як сальдо ПДВ, а не як всі надходження. Потрібно припинити планування повернення ПДВ у видатковій частині бюджету, визнати неповернений ПДВ внутрішнім боргом країни і домовитися з бізнесом, в які терміни борг буде повернений. Повернений ПДВ – це гроші бізнесу, а не гроші держави! Система ручного втручання в систему електронної декларації ПДВ повинна бути усунена, так само як і поповнення ПДВ рахунків засобами підприємців", – заявив Шемета.

Бізнес-омбудсмен розкритикував систему перевірок підприємств: "Це кувалда замість скальпеля. Повинна існувати централізована система оцінки ризиків, а перевірки повинні відбуватися відповідно до рівня ризику порушень на конкретному підприємстві. Позапланові перевірки повинні бути усунені!".

На його думку, представники Фіскальної служби системно виконують дивну інструкцію судитися аж до касації. "Навіть у справах на незначні суми вони проходять всі інстанції, і... програють. При цьому лише вартість використаного паперу більше суми, заради якої судяться!", – Зазначив він.

Реклама

Шемета вважає, що при адміністративному оскарженні потрібно ввести обов'язкову участь незалежних експертів. "Коли бізнес скаржиться на рішення податкових органів, потрібен погляд збоку", – пояснив омбудсмен.

Шемета переконаний, що необхідно заборонити порушення кримінальних справ, поки скаргу не розглянута в адміністративному порядку. "Зараз адміністративний і кримінальний процеси ведуться паралельно", – нагадав він.

Бізнес-омбудсмен додав, що так званий "Стан 9" (коли підприємство не знаходять за місцем реєстрації) необхідно скасувати, а використовувати сучасні канали комунікації з бізнесом.

Реклама

Він також повідомив, що станом на 30 вересня Рада бізнес-омбудсмена отримав 360 скарг, 84% з яких – від малого та середнього бізнесу.

"Прямий фінансовий ефект від справ, які ми закрили (їх 40) – 110 млн. гривень. 40% всіх скарг – на адміністрування податків, 20% – на дії силових структур", – розповів бізнес-омбудсмен.

Нагадаємо, Рада бізнес-омбудсмена – це незалежний постійно діючий консультативно-дорадчий орган Кабінету Міністрів України (постанова №691 від 26 листопада 2014 року і Меморандум про взаєморозуміння для української Антикорупційної ініціативи від 12 травня 2014), заснований з метою створення прозорих умов роботи державних і місцевих органів влади, державних або підконтрольних державі компаній, а також для запобігання корупції.

Рада бізнес-омбудсмена фінансується через мультідонорний рахунок ЄБРР, відкритий в 2014 році для створення сприятливих умов ведення бізнесу для українських підприємців. Донорами є Данія, Фінляндія, Німеччина, Японія, Нідерланди, Швеція, Швейцарія, Великобританія і США.

Освіта Ради спільно погоджено Кабінетом Міністрів України, Європейським банком реконструкції та розвитку, Організацією економічного співробітництва та розвитку, Європейською бізнес асоціацією, Американською Торгівельною Палатою, Федерацією роботодавців України, Торгово-Промисловою Палатою України, Українським союзом промисловців і підприємців.