Бізнес і влада взялися за реформування транспортної галузі

1 березня 2016, 20:59
Відправною точкою стало дослідження, в якому взяли участь керівники компаній

Бізнес і влада взялися за реформування транспортної галузі. Для визначення ключових пріоритетів розвитку опитали інвесторів, найбільших операторів і вантажовідправників.

Результати дослідження, проведеного Центром транспортних стратегій і компанією Деллойт, представили сьогодні. У майбутньому ці напрацювання мають лягти в основу оновленої стратегії розвитку галузі, яку готуватимуть у співробітництві з Євросоюзом.

Реклама

По один бік столу – представники влади. Навпроти – інвестори та бізнесмени-транспортники. Сьогодні вони не опоненти – разом аналізують перспективи розвитку галузі. Відправною точкою стало дослідження, в якому взяли участь керівники компаній, на рахунку яких понад 70% вантажопотоків країни.

"Портовики найбільш гостро потребують приватизації портових активів державних. І, звичайно, розвитку річкового флоту, розвитку річкового сектора перешкоджає відсутність флоту і необхідність днопоглиблення. Для залізничної галузі найбільш болючим є питання тарифоутворення", – зазначив Андрій Шкляр, експерт Центру транспортних стратегій.

При цьому більшість опитаних висловилися проти підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення в період кризи. Але в "Укрзалізниці" – непохитні – їм потрібні гроші на покриття безпосередніх витрат.

Реклама

"Необхідно для того, щоб "Укрзалізниця" була беззбитковою як мінімум і мала запас для реінвестування в основні кошти", – коротко зазначив Євген Кравцов, директор з реформування майнової та правової політики "Укрзалізниці".

Також ключовим для розвитку галузі, згідно з дослідженнями, може стати впровадження в Україні приватних локомотивів та інвестиції в рухомий склад. Адже з більш ніж ста двадцяти тисяч підоблікових вагонів, половина – кандидати на списання на металобрухт.

"Вагони в жахливому стані. Для того, щоб мотивувати ринок до наповнення ринку потрібними вагонами, потрібно: передбачити технології обробки цих вагонів у вантажовідправників і вантажоодержувачів. Мотивувати такі технології потрібно, напевно, за рахунок надання якихось ексклюзивних тарифів", – вважає Олександр Смирнов, генеральний директор ТОВ "Портінвест".

Реклама

Експерти впевнені, що представлене дослідження – не панацея, але хороший важіль для тиску на владу в питаннях реформування транспортної галузі.

"Саме стратегія повинна бути конкретним механізмом, який дасть відповідь на запитання, які вантажі повинні їздити по країні, куди повинен інвестувати приватний капітал, куди повинен інвестувати державний капітал. Прописування таких базових істин допомагає істотно інвесторам розуміти, на якому світі вони знаходяться і владі – розуміти, куди і як їй треба рухатися", – сказав Сергій Вовк, експерт Центру транспортних стратегій.

Якщо озвучене вдасться реалізувати, це збільшить приплив інвестицій.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".