Без трудового договору не пускають: "євробляхи" почали перевіряти жорсткіше

19 травня 2018, 07:50
У власників європейських автомобільних номерів з'явилися проблеми на кордоні

Законопроект відрізняється від того, що обговорювали з протестуючими, попередила Южаніна / Фото: Данило Павлов

Митники не пускають в країну українців на авто з литовськими номерами . З водіїв запитують трудовий договір , завірений біржею праці Литви . Така вимога набула чинності 17 травня. Як відомо , справа в тому , що часто українці ввозять авто на єврономерах, реєструючи машину на іноземну компанію. Фірма оформляє покупцеві довіреність на водіння , вказуючи українця своїм співробітником .

Б / в машини ввозять в обхід закону – так дешевше . Ford Fiesta 2006 року в Литві можна купити за 1500 євро . Законно розмитнити такий автомобіль не можна – він старше 2010 року. В Україні такий же Ford Fiesta коштує 4800 євро . Тому українці готові доплатити фіктивній фірмі 1000 євро , а не купувати авто новіше і дорожче .

Реклама

Зараз в країні більше 425 тис . авто з іноземною реєстрацією . Більше половини з них знаходяться в країні незаконно – і це тільки по офіційними даними . Активісти називають цифру в рази більше – півтора мільйона авто на єврономер ах.

Оформлений як робітник – покажи трудовий договір

"Нас не пускали через договір . Вимагали трудовий договір про те , що я працюю на фірму . Я показав довіреність , документи , що всі дозволи є , їзда по Євросоюзу , все з печатками",розповідає на камеру активісту "АвтоЄвроСили" чоловік за кермом автомобіля на литовських номерах.

Тепер українці , які водять машини , зареєстровані в Литві , повинні мати трудовий договір . Таке пояснення прикордонники отримали від Міністерства закордонних справ .

Фото: facebook.com/autokiev.info

Реклама

Якщо українець має довіреність від литовської компанії і користується її автомобілем – значить , він працевлаштований в цій фірмі , йдеться в листі, який показували прикордонники водіям . Тому такий українець повинен мати дозвіл на роботу в Литві і трудовий договір з компанією . Якщо документів немає , то машину можна не пропускати .

"Зазначена вимога набирає силу з 9 години 17.05.2018", – йдеться в листі.

Офіційної інформації про нововведення немає . Поки про це свідчать фото листи і відео з пропускних пунктів від активістів . У прес – службі МЗС попросили час на відповідь .
Після початку затримок на кордоні до КПП почали під'їжджати активісти з юристами . Деяким автомобілям на литовській реєстрації вдалося проїхати . За словами активістів " АвтоЄвроСили " , лист не має юридичної сили , а інших документів водіям не пред'явили .

Як вирішити проблему з євробляхами

Вимагати трудовий договір – не допоможе , вважає Олег Назаренко , гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів .

Якщо закрити ввезення автомобілів псевдоспівробітникам фірм , стане більше псевдотранзитників – іноземців , які можуть приїжджати на автомобілі в Україні на рік . За словами Назаренка , існує 12 схем ввезення машин в обхід розмитнення . Закриють ці схеми – з'являться інші .

"На самом деле для прекращения ввоза авто без уплаты налогов надо просто существенно снизить налоги на импортные авто. Тогда украинцы перестанут платить по 900-1400 евро "бляхобизнесменам" за организацию ввоза блях, а лучше заплатят эти же деньги в бюджет. Но тогда организаторы схем и их крышеватели потеряют доходы, поэтому они сейчас делают все, чтобы налоги на автоимпорт не были снижены", – считает Назаренко.

Але в парламенті поки не йдеться про зниження ставок податків на розмитнення авто не йде . Замість цьогоРада хоче зробити як в Молдові. Для цього пропонують дозволити українцям , які вже ввезли автомобілі на єврономер ах, розмитнити машини за пільговим акцизом . Разом з тим депутати пропонують посилити правила ввезення авто для українців . Але поки обговорення цього законопроекту призупинилося .

Фото: zaknews.in.ua

Реклама

Адвокат по митному праву Ольга Ніколаєнко відзначає , що в Україні законодавство дозволяє боротися з нелегальними авто штрафами та конфіскацією . Однак в країні слабо взаємодіють митна служба і поліція .

"Полиция не может отследить, в каком режиме и на каких основаниях находится тот или иной автомобиль с иностранной регистрацией. Есть морально-этическая проблема: мы понимаем, что граждане могут и должны пользоваться дешевыми авто, а с другой стороны – есть международные обязательства и правовые нормы.  Поскольку государство заняло бездеятельную позицию, проблема наращивается, как снежный ком.  Уже сейчас собственники нерастаможенных авто требуют особых условий. По закону нужно составлять протоколы и изымать такие автомобили. Законодательно все урегулировано, но ничего не выполняется",– говорит исполнительный директор объединения "Таможенные адвокаты".