Без фети, пармезану і шампанського: з українських магазинів зникнуть продукти зі звичними назвами

19 грудня 2019, 06:33
Виробникам доведеться розщедритися, аби продукти почали впізнавати під новими назвами

М'які сири небагаті на клітковину, але в них багато білка

З полиць українських супермаркетів незабаром зникнуть звичні для багатьох назви. Щоправда, це стосується лише продукції вітчизняних виробників. Навіщо продукти збираються перейменовувати, і як це вплине на їх вартість і смак, вирішили розібратися новини "Сьогодні".

Набіл, ігристе вино і бренді. Ймовірно, саме так будуть називатися звичні нам фета, шампанське і коньяк. Адже вони захищені Європейським Союзом як географічні зазначення. Тобто, фетою може називатися сир тільки виготовлений в Греції. А шампанським і коньяком лише напої з Франції. Назви змінять також сири пармезан, рокфор і брі. Однак, як вони будуть звучати тепер – остаточно ще не відомо.

Реклама

Вадим Чагаровський, голова Союзу молочних підприємств України:

"Наприклад, сир грецький, сир Афіни, сир Еллада або сир Італійський. Українські підприємства будуть виробляти сири за усталеними технологіями, за якими вони і робили. Просто відбудеться зміна назви".

Найменування напоїв і продовольства змінять, щоб узгодити вітчизняне законодавство з європейським. Порушників можуть покарати. Наприклад, за те, що український виробник назвав своє ігристе "Просекко", його оштрафував антимонопольний комітет.

"Він не може так називати свій продукт. Оскільки це закріплено на певній географічній території. І саме ця територія впливає на смакові властивості цього продукту", – пояснює юрист Наталія Пухальська.

Також вона додає, що новація додатково захистить споживачів:

Реклама

"Якщо ви дійсно хочете спробувати справжній пармезан, і ви приходите в магазин, а там багато сирів, які називаються пармезаном. Як вам встановити який пармезан саме той?".

На нові найменування сировари повинні перейти до 2023 року. Виробники алкоголю – до 2026 року. Підприємці стверджують: на смак, якість і обсяги це не вплине. Однак доведеться викласти додаткові кошти на рекламу, щоб продукт впізнавали.

Читайте також:

Вадим Чагаровський, голова Союзу молочних підприємств України:

Реклама

"Євросоюз брав на себе зобов'язання, при наданні певних розрахунків з української сторони. З боку ЄС буде виділений певний бюджет на надання маркетингової підтримки ".

В ЄС вже зареєстровані більше трьохсот тисяч геолокації, з якими пов'язані назви продуктів. Україна вже теж може похвалитися першим продуктом з власним географічною назвою – це гуцульська бриндзя, яку виготовляють з овечого молока в долинах Карпат.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" писали про те, що президент Володимир Зеленський підписав закон, через який "коньяк" і "шампанське" будуть заборонені.