Без грошей не буде доріг: рекордного фінансування вже не вистачає

26 липня 2018, 10:18
Міністр інфраструктури пояснив, на що спрямовують гроші, і чому деякі області не розпочали ремонт

Фото: pixabay.com

В Україні "запустилася машина" ремонту доріг, а виникаючі проблеми пов'язані з людським фактором. Про це в інтерв'ю сайту "Сегодня" розповів міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

"На місцевому рівні не всі обладміністрації, не всі керівники вчасно підготувалися. Саме тому ми зробили рейтинг областей, де показуємо і тих, хто може пишатися своєю роботою, і явних аутсайдерів, коли освоєння коштів дуже незначне. Але в цілому картина по Україні хороша. Ми маємо швидкі темпи і засоби, рекордні для України, – близько 50 млрд грн на цей рік на дороги. Їх уже не вистачає, безумовно, машина вже готова працювати більше і давати більше результату. Це питання фінансування. Що б ми не фантазували, без грошей не буде доріг", – розповів Омелян.

Як повідомлялося, деякі області ще не почали освоювати гроші і ремонтувати дороги. Це, наприклад, Черкаська, Миколаївська області.

Реклама

"Людський фактор. Хтось вчасно підготувався, хтось провів тендери, хтось не підготував документацію, тому що це тривалий процес. ... Будівництво відбувається досить швидко – протягом одного будівельного сезону. Вже абсолютна більшість компаній готова це робити. Але якщо ти не встиг підготувати документи і провести тендер, то просто не можеш почати будувати дороги. І хто про це думав раніше, той навесні вийшов на роботи. Хто пропустив, той, відповідно, зараз має серйозні затримки", – пояснив Омелян.

Міністр зазначив, що за два роки в Україні відремонтовано понад 3000 км доріг. За підсумками 2018 року планується завершити ремонт близько 4000 км. Однак це 2,3% від всієї їх кількості. Якщо фонд запуститься на 100%, то Україна відновлюватиме близько 5% доріг на рік. З такими темпами нам доведеться ремонтувати дороги 20 років, і це буде не капітальний ремонт, а поточний середній.

"Всі дороги виконуються з мінімум п'ятирічною, а з 2019-го – з 10-річною гарантією. ... Добре, що ми взагалі почали. Адже насправді було важко переконати, що це треба робити. Всі думали, ну, якось воно само собою зробиться. Ми пояснили, що це без фінансування не робиться. Ми розуміємо, що темпи когось не вражають в процентному співвідношенні, але за кількістю кілометрів ми будуємо більше, ніж в деяких країнах ЄС, маючи набагато менше фінансування. .. . В Україні, маючи 20 млрд доларів, можна було б точно зробити все дороги державного значення якісно. Але ми виходимо з того бюджету, який маємо", – нагадав Омелян.

Він зазначив, що в країні почали ремонтувати дороги першої категорії і траси, які не бачили ремонту кілька десятиліть.

"Ми перейшли до доріг, які останнього разу ремонтували 30-40 років тому. Великий компонент – це мости, тобто ті об'єкти, які вимагають набагато більших бюджетів. І, безумовно, ми переходимо з доріг другої категорії на дороги першої категорії, відповідно їхня вартість набагато вища", – додав Омелян.

Детальніше читайте на сайті "Сегодня" в повному тексті інтерв'ю з Володимиром Омеляном: "Ми будуємо більше доріг, ніж в деяких країнах ЄС".