Бензин дорожчає: як зменшити апетит свого автомобіля

19 серпня 2018, 02:02
Економити доведеться на комфорті, шумоізоляції, швидкості і великих пробках

Автолюбителі. Все частіше економимо на чому тільки можемо. І однак дорого їздити / Фото: Анатолiй Бойко

Підвищення курсу валют,  яке ми спостерігаємо останні 2 тижні, відіб'ється в першу чергу на вартості і так недешевого в Україні пального. Багато автомобілістів вже переобладнали свої авто під ГБО, але машина як і раніше залишається дорогим задоволенням.

"Я доїжджаю на своєму авто до найближчого метро, залишаю – і їду на роботу громадським транспортом, – розповідає автомобіліст Іван. – Правда, коли транспорт був не таким дорогим, резону було більше. Але і зараз вдається заощадити до 200 грн на тиждень".

Добре, якщо дорога на роботу дозволяє відмовитися від авто або в ньому немає необхідності. Але, на жаль, для багатьох українців машина – це не тільки розкіш, а й засіб заробити копійчину. Тоді всі починають економити, в першу чергу на пальному, адже дорожчає все – і бензин, і дизель, і газ.

Реклама

Про те, як заощадити пальне, ми поцікавилися у наших експертів – тренера з контраварійного водіння Лесі Шинкаренко та автомеханіка столичного СТО Олександра Ширка.

Коли машина сита


Кожен водій знає, що ТО необхідно проходити раз на рік, або кожні 10-15 тис. км. Але не всі цього дотримуються, хоча вчасно пройдене ТО, – замінене масло, свіжий повітряний фільтр, відрегульований розвал-сходження, – можуть заощадити до 15% пального.

"У холодну пору можна утеплити двигун, – каже Олександр. – Тоді час на розігрів, а значить, і витрата пального зменшиться. Правда, я раджу "заморочуватися" з цим тільки власникам "ненажерливих" бусів. Легковикам це не потрібно".

На витрата впливає і тиск у шинах: чим більше вони спущені, тим вище витрата. Правда, і при перекачаних машина починає "під'їдати". Оптимально – максимум 0 плюс 0,3 барра в далеку дорогу.

Реклама

"Я б не рекомендувала економним водіям вибирати широку гуму, – радить Леся. – Чим більше радіус, тим більша витрата пального".

Вчасно замінені свічки (кожні 20-30 тис. км) також допоможуть істотно (до 0,8-1 літра на 100 км) заощадити. Якщо плануєте купувати або міняти авто, економним варто подумати про механіку: "на ручці" на 10-15% економніше".

 А я милого впізнаю за манерою

"Різко не стартуй, не жени, не гальмуй" в підлогу"- всі ці рекомендації відомі кожному водієві. І це пов'язано не тільки з безпекою водіння і поведінкою на дорозі, але і з витратою. Чим м'якше, плавніше манера їзди, чим менше різких стартів і спаленої гуми при гальмуванні, тим менше витрата пального.

"Поганяти хочеться всім. Але якщо ви економите, намагайтеся користуватися рельєфом – з гірки під гірку; відстежувати дорожню ситуацію, наприклад на пару світлофорів вперед; плавно входити в поворот, – говорить Леся. – Слідкуйте за тахометром: оптимальна витрата – на 1800-2500 оборотах".

Плануючи поїздку, краще вибрати довший шлях, але без пробок, ніж короткий, але з пробками: простоявши навіть хвилин 20, бензину спалите стільки ж, у скільки обійдеться гак в 10 км. Особливо це відчутно в умовах міста і осені, що наближається, коли кількість машин і пробок на дорогах в містах збільшується. На великих відстанях користуйтеся крейсерською швидкістю – це поєднання оптимальних показників швидкості і витрати пального. Вона вказана в описі до автомобіля і залежить від марки, потужності і маси. В середньому для легкових авто без сотень коней під капотом це 80-90 км/г. Допомагає і контроль миттєвої витрати пального (ця функція є на всіх сучасних авто): поспостерігайте тиждень за витратою, при якій швидкості вона мінімальна. Надалі це дозволить заощадити 1,5-2 літри.

Реклама

Комфорт чи економія

На жаль, тут залежність пряма: кондиціонер збільшує витрату пального в середньому на 1 літр/100 км, так само як і активно працює грубка. Додаткова акустика з'їдає не тільки енергію, але і пальне. Кожен новий гаджет нехай і по крупицях, але забере на себе витрати, який в підсумку – з кондиціонером, звуком, зарядками, реєстраторами та навігаторами – виллється в +1 літр до витрати. Стосується це і до тюнінгу: "мухобойки", обважування, спойлери погіршують аеродинамічні властивості автомобіля, а значить – збільшують витрату. Наприклад, відомий "кубик" (Mercedes-Benz G-клас) тільки за рахунок своїх прямокутних рубаних форм стає ненажерливим. Чим плавніші форми, тим менше витрата. Відкриті вікна також позначаються на аеродинаміці і під'їдають пальне. Так що любителям "з вітерцем" можна порекомендувати відкривати вікна на 1/4. 

Істотно "з'їсть" пальне і вантаж, особливо в розташованому на даху авто багажнику: він погіршує аеродинаміку і додає вагу авто. Кожен зайвий кілограм – плюс грам витрати. Не возіть зайве в багажнику або в салоні, не заливайте під зав'язку бак: це додаткові літри-кілограми. Шумоізоляція, яку деякі водії встановлюють в авто, збільшить його масу на 70-90 кг, а витрата – на 0,3-0,6 літра. З метою економії багато автовиробників вибирають максимально легкий метал або пластик: чим легше авто, тим економніше.

Ощадливість буває недоречною


Водії авто з механічною коробкою часто намагаються заощадити, перейшовши на нейтралку.

 "Я б рекомендувала їздити завжди тільки на передачі – це ваша безпека, – радить Леся. – Заощаджує витрати помірний розгін і постійна передача. Дивіться далі і гальмуєте раніше, щоб часто не змінювати передачі. На автоматі – те ж саме".

Широко рекламують і присадки, які нібито зменшують витрата пального і покращують їздові властивості автомобіля.

 "До мене часто приїжджають горе-економісти, які "вбивають" двигун присадками, – каже Олександр. – Вони короткочасно поліпшують якість їзди і витрата, але двигун зношується швидше. А його ремонт в рази дорожче, ніж їзда на найкращому бензині".

Не варто ганятися і за дешевим бензином на безіменних заправках: чим менше АЗС, тим нижче шанси, що бензин там хороший. Заправляйтеся на одній заправці: двигун реагує на погане пальне поломкою.

"Це важливо для автомобілів на газу, – каже Олександр. – Якщо якість бензину контролюється, то в газ бодяжат все, що завгодно".