Автошкола vs приватні інструктори: де дійсно навчать водить авто

8 квітня 2019, 05:20
Автошкола дасть теорію, інструктор – практику виживання

Сьогодні купити машину і отримати права можуть собі дозволити все більше українців. Але, на жаль, не всі вони виїжджають на дороги, отримавши необхідні знання. Від цього страждає і етика водіння, і виконання правил дорожнього руху, і безпеку на дорогах. "Війна на трасах" стала реальністю, і кожен хоче в ній залишитися живим і неушкодженим. Про те, наскільки легко навчитися добре водити в автошколах, і чи варто витрачатися на додаткові заняття з інструктором з контраварійного водіння, "Сегодня" розповіли педагог столичної автошколи Євген Розбицький і приватний інструктор Леся Ларіон.

Інструктор: навчить не кинути кермо

Мета автошколи – не стільки навчити водінню, скільки забезпечити учня правами і дати теорію, кажуть експерти.

Реклама

"Правильна база – це положення рук на кермі, гальмування, акуратний вхід в поворот, – пояснює Леся. – Важливо навчити оцінювати дорожню ситуацію, розраховувати траєкторії. У стандартній же підготовці вчать, як встановити дзеркала, підлаштувати під себе сидіння і їхати зі швидкістю 30-40 км/год".

Без автошколи, тільки з одним інструктором, отримати права не вдасться. Але щоб впевнено їздити в досить непростих умовах міста, все ж варто додатково попрактикуватися, запевняють фахівці.

"Через рік після автошколи мене знесло. Я дуже злякалася: в школі не вчили виходити з знесення, – каже Анна Єпіфанова. – Але я взяла буквально тиждень контраварійного водіння – і спокійно їжджу вже вісім років".

Приватний інструктор обійдеться приблизно від 200 грн/год (на вашому авто) до 350 грн/год (на авто інструктора). Він навчить правилам виживання за кермом в місті. Можна також поговорити зі своїм інструктором в автошколі, якщо він викликає у вас довіру: багато хто з них дають приватні уроки, а коштувати це може дешевше. Звичайно, замінити інструктора може друг або родич. Але є небезпека, що спрацює ефект "своєї людини": близький дозволить собі гримнути, а це небезпечно для новачків.

"Часто мої учні бояться міста, – каже Леся. – Тому потрібно бути ще й психологом, щоб не виробити в учня страх перед носячи по нашим вулицям машинами".

Якщо ж ви хочете стати асом на дорогах, варто знайтифахівця з контраварійного водіння. Він бере дорожче (вартість двох годин навчання – 800 грн, уроків знадобиться 6-12). Але тут головна заковика – знайти хорошого фахівця. Тому що отримати корочку інструктора дуже просто: достатньо мати права, заплатити 1500 грн і почекати два місяці. Тому інструктора з контраварійки варто шукати виключно за рекомендаціями і відгуками.

Реклама

Грунтовно. Учитель завжди подбає про обладнання. Фото: Л. Ларіон

Автошкола: потрібна для теорії

Автошколу кожен зобов'язаний пройти, щоб отримати права.

Реклама

"В автошколу подається повний пакет документів (включаючи спеціальну медичну довідку), який потім реєструється в Сервісному центрі. Реєструвати можуть автошколи, що володіють ліцензією, – пояснює Євген Розбицький. – Самостійно це зробити вкрай складно. Крім того, в автошколі дають теоретичну підготовку: знання правил дорожнього руху, будови автомобіля. Тут готують до іспиту. На все це приватний інструктор витрачати час не стане".

Ще одна проблема в автошколі – допустима швидкість навчання становить 40 км/год, це передбачено законом. Тому багато учнів губляться, коли, наприклад, є необхідність перелаштуватися в ряд на підвищеній швидкості, нарікає педагог.

"Часто наших випускників вчаться на своїх помилках. Найбільше страждає "габаритна підготовка" і перестроювання в місті", – каже він.

Середня ціна курсу навчання – від 2900 до 6500 тис. грн. Але, вибираючи школу, експерт радить не економити:

"Хороша автошкола не може коштує 3500 грн. На підготовку одного профі йдуть одна розбита машина, тонна палива і десь 700-1000 євро", – говорить Євген.

Якщо вартість навчання коштує дешево, то після підписання договору спливуть додаткові платежі – за бензин, страховку тощо.

По-дорослому. На підготовку профі йде одна розбита машина

Лайфхаки від профі

В сучасних дорожніх реаліях існують ситуації, про які не розповідають в школі. Ми попросили професіоналів-контраварійників розкрити парочку секретів – в тому числі про правила правильного вливання в потрібний ряд, а також про проїзд лежачих поліцейських і ям, яких по місту незліченна кількість. 

"Я часто бачу, як нерішуче перелаштовуються новачки. Щоб грамотно це зробити, потрібно набрати ту швидкість, з якою йде авто з сусідньому ряду, і тільки потім міняти позицію. Набери швидкість – зроби маневр, – радить Євген. – Також потрібно обов'язково пам'ятати: ваша бездіяльність – сигнал для іншого водія до дії. Це часто можна спостерігати на нерегульованих перехрестях".

Леся рекомендує орієнтуватися, дивлячись вперед.

"Машина перед тобою не є небезпечною, небезпечна – перешкода перед нею. Тому оцінювати ситуацію потрібно не за трьома авто, а до горизонту. – Вчить вона. – Не варто розраховувати і на периферійний зір у вузькому проїзді, наприклад, з двох великих фур. Створіть для себе візуальний тунель і ведіть машину по ньому, бічний зір підключиться потім. Не гальмуйте на перешкоді (лежачий поліцейський або яма): гальмуєте перед нею, а потім відпустіть гальмо: це збереже передню підвіску".

Нагадаємо, раніше "Сегодня" писали про те, що МВС готує реформу: права з чіпом для водіїв і реєстрація авто вдвічі дорожче. В Україні скоро можуть з'явитися права з електронними чіпами, а боржникам заборонять продавати авто. МВС на своєму офіційному сайті опублікувало законопроект щодо реформування адмінпослуг для водіїв.

А ще нещодавно стало відомо про те, що українцям загрожують штрафи за відсутність дитячих крісел в авто. Депутати Ради запропонували ввести покарання за небезпечне перевезення дітей в особистих машинах, таксі і маршрутках.