Авто можуть знову подорожчати після нового року

25 грудня 2015, 08:10
За нові машини заплатимо на 10-17% більше, а старі стали брати частіше

Автопродажі. Українці купують все менше нових машин, а ринок авто б/в виріс на 10-20%

У майбутньому році ціни на нові автомобілі можуть зрости на 10-17%. На цю ситуацію вплине відразу кілька рішень влади: так, з 6 грудня в Україні ввели додаткове мито в 12,12% на імпорт нових авто з Узбекистану, але з 1 січня скасували імпортний збір в 5-10%. Але вже з 3 січня запрацює спецмито в 10-17% на ввезення свіжих машин з РФ. І, нарешті, згідно з Угодою про асоціацію, заборонять ввезення авто з ЄС, які не відповідають екостандартам Євро-5.

ЦІНИ. Так, узбецькі легковики – точніше, авто, зібрані в цій країні (Nexia, Matiz, Damas, Daewoo Lacetti) можуть подорожчати за рахунок мита і ПДВ на 14%. На 10% стануть дорожчими і європейські марки російського складання (Volkswagen, Nissan, Peugeot, Citroen, Kia, Hyundai, Renault). А от безпосередньо автобренди РФ (Chevrolet NIVA, АвтоВАЗ) підскочать у ціні на 15-17%. Правда, так значно авто не подорожчають: утримати ціни допоможе відміна імпортного збору в 5-10%. "Це означає, що автодилери знизять ціни. Але тільки на 2-3%. Тобто авто подорожчають у середньому на 10-15%", – пояснює нам гендиректор ВААІД Олег Назаренко.

Реклама

А ось як будуть формуватися ціни на авто. вже були у використанні, у зв'язку із забороною ввезення автомобілів з ЄС нижче екостандарта Євро-5, експертам важко прогнозувати. "Екостандарт Євро-5 на легкові авто діє з 2009-го, тобто це впливає на модельний ряд 2010-го. Значить, іномарки старше 5 років в Україні ввозитися не будуть. Сумнівно, що це нововведення вплине на зростання цін на автомобілі б/у, оскільки на ціни впливає попит-пропозиція на ринку, а також курс долара. Тому взимку і навесні навряд варто чекати різких змін ціни", – вважає аналітик RST.ua Микола Росліченко. Експерти впевнені, що в 2016-му українці традиційно найактивніше набуватимуть бюджетні авто вартістю до $ 15 тис. Європейського та азіатського виробництва.

ПРОВАЛ. За підсумками 2015-го, в Україні буде продано до 50 тис. нових авто, ввезених з-за кордону, порахували у ВААІД: даний сегмент авторинку просів у середньому на 56%. "Покупка бюджетних авто, вартістю до $ 10-12 тис., а також елітних, що стартують від $ 35 тис. – Впала на 30%. А середній сегмент машин ($ 10-30 тис.) просів на 70%", – говорить Олег Назаренко. За його словами, українці не готові зараз ризикувати: "Забезпечені люди як і раніше активно цікавляться машинами. Ті, хто купує недорогі машини, як і раніше, розраховують лише на свої фінвозможності. А ось середньоцінові легковика українці купували здебільшого в кредит, а зараз ризикувати не готові". Замість нових, українці все активніше купують старі авто: ринок б/в в 2015-му зріс на 10-20%, і може досягти 500-700 тис. угод. "Люди активніше купують б/в автомобілі не тільки на авторинках або через газети, а й на інтернет-майданчиках. Це підтверджують цифри: на добу по Україні може бути зафіксовано близько 1,5 тис. угод, або близько 35-45 тис. на місяць", – уточнює Микола Росліченко.