Авіакомпанія "ЮТейр" йде з України

1 жовтня 2015, 12:08
"Дочку" російського перевізника купує турагентство

"ЮТейр" в Україні буде називатися по-новому і розірве зв'язки з російською "мамою". Фото: <a class = "irc_hl irc_hol i3724" href = "http://pravdaurfo.ru/articles/alfa-bank-vvyazalsya-v-bankrotstvo-yuteyra" data-noload =

Туроператор Anex Tour купує українську "дочку" російського авіаперевізника "ЮТейр". Продаж повинна була відбутися ще кілька років тому, але тільки зараз сторони прийшли до компромісного рішення і обіцяють закрити угоду до кінця року, пише Forbes.

Як повідомив співвласник Anex Tour Серхат Кочкар, мова йде про викуп його підприємством в Україні сертифіката експлуатанта авіакомпанії "ЮТейр Україна". За словами Кочкар, фактично від бізнесу "ЮТейр Україна" більше нічого цінного не залишилося.

Реклама

Ще на початку 2014-го "ЮТейр Україна" будувала великі плани. Після досить успішного 2013 року, коли компанія перевезла понад 1 млн людей (найбільше було тільки у лідера ринку – МАУ), перевізник планував відкривати регулярні міжнародні маршрути до країн Євросоюзу. Флот компанії становив 12 літаків, в їх числі один Boeing 737-500, три Boeing 737-800, п'ять – ATR 72-500 і три – CRJ 200. Компанія, крім чартерних рейсів, виконувала перевезення всередині країни з Києва до Львова, Одеси, Донецьк, Луганськ та Харків. Міжнародна карта польотів: з Києва, Львова, Донецька та Харкова до Москви, з Києва до Санкт-Петербурга, а також з Харкова до Єревану і Баку.

Але політична та економічна ситуація в країні, плюс складність в отриманні прав на нові авіамаршрути внесли корективи в плани компанії.

"ЮТейр Україна" згорнула всі регулярні рейси, а парк повітряних суден значно порідшав – до трьох Boeing 737-800.

У результаті авіакомпанія сконцентрувалася лише на чартерних перевезеннях.

Реклама

Кочкар пояснює, що зараз у компанії залишилися тільки літаки Anex Tour (які туроператор передав в оперування авіаперевізнику). "Угода дасть можливість контролювати і управляти повною мірою всіма процесами цього бізнесу і надавати більш якісні послуги", – упевнений Кочкар.

Очікується, що операція буде закрита до кінця поточного року, після чого компанія змінить назву на "Азур Ейр Україна". Фінансова сторона угоди не розкривається. Втім, авіаційні фахівці не виключають, що передача сертифіката експлуатанта може відбутися за символічну суму.

Читайте також: Закрите небо: до чого призведе заборона польотів між Росією та Україною

Реклама

Нова авіакомпанія буде розвиватися як чартерний перевізник, в парк якого перейдуть три літаки Boeing 737-800, які зараз експлуатує "ЮТейр Україна". "Азур Ейр Україна" стане літати до Туреччини, Єгипту та Іспанію. У планах перевізника на наступний рік – також відкрити чартерні маршрути в Болгарію, Грецію та Італію. Серхат Кочкар констатує, що сьогодні ринок не вимагає утримання великого флоту, проте ситуація може змінитися через два роки, і тоді компанія, можливо, перегляне плани розвитку.

Ще в листопаді 2014 року, згідно з даними Єдиного держреєстру юридичних і фізичних осіб, в селі Баришівка (Київська область) була зареєстрована нова авіакомпанія "Aзур Ейр Україна". Її керівник – Карен Антонов, нинішній співголова наглядової ради "ЮТейр Україна".

За словами Антонова, спочатку дійсно були плани створити нову авіакомпанію, але пізніше було ухвалено рішення провести ребрендинг "ЮТейр Україна". Він уточнив, що відповідні документи про зміну назви подані до Державіаслужби. На питання про причини зміни назви авіакомпанії Карен Антонов відповів: "Все змінилося. Ми вже не пов'язуємо себе з "дочкою" "ЮТейр" ". Антонов запевняє, що на даний момент заборгованості, яка носила б загрозливий характер для діяльності компанії, у "ЮТейр Україна" немає. Є тільки невеликі поточні зобов'язання, які своєчасно погашаються.

Галузеві експерти одностайні – ребрендинг, щонайменше, допоможе авіакомпанії звільнитися від іміджу, що зв'язує підприємство з Росією. За словами Олександра Новиковського, президента Асоціації лідерів турбізнесу України, зміна назви більше схожа на технічну процедуру з метою мінімізувати політичний тиск, оскільки авіакомпанія зараз співзвучна з тією, що працює в Росії.


Нагадаємо, українська влада наклали санкції на ряд російських авіакомпаній. Так, у п'ятницю, 25 вересня, Кабмін заборонив російським авіакомпаніям польоти в Україну, заборона діятиме з 25 жовтня. У списку санкцій потрапили найбільші російські перевізники, в тому числі "Аерофлот" (з усіма дочірніми авіакомпаніями), Сануються "Трансаеро" і "Сибір".

Також Кабмін заборонив транзит російських авіакомпаній з товарами військового призначення та використання в Україні програмного забезпечення російського виробництва. Офіційні повідомлення російським авіакомпаніям вже були направлені.

У той же час, Мінтранс РФ доручив Федеральному агентству повітряного транспорту (Росавіації) направити авіакомпаніям України в якості "дзеркальної заходи" повідомлення про припинення використання повітряного простору Росії з 25 жовтня 2015-го по 29 вересня Росавіація повідомила українські авіакомпанії про заборону польотів.