Анбандлінг "Нафтогазу": Коболєв повідомив, що до роботи приєдналися експерти з ЄС

3 червня 2019, 20:44
Глава "Нафтогазу" нагадав, що до 2020 року залишилося сім місяців

/ Фото: AFP

Чотири представники газотранспортних систем (ГТС) Франції, Нідерландів та Італії відтепер працюватимуть в "Укртрансгазі" і братимуть участь в створенні нового незалежного оператора ГТС України. Про це 3 червня написав глава "Нафтогазу України" Андрій Коболєв на своїй сторінці в Facebook.

Він нагадав, що на початку 2019 року було створено компанію "Оператор газотранспортної системи України" (ОГТСУ).

Реклама

"Зараз вибудовуємо в ОГТСУ управлінські процеси, готуємося до сертифікації. Дуже добре, що на цьому етапі до нас приєдналися європейські експерти", – підкреслив Коболєв.

За його словами, консорціум газових компаній Євросоюзу, який у подальшому може стати партнером України при управлінні ГТС, делегував чотирьох фахівців, які працюють у провідних газотранспортних компаніях Європи – французькій GRTgaz, нідерландській Gasunie та італійській Snam.

"До Нового року залишилося менше семи місяців, а від якісного анбандлінга залежить збереження Україною транзиту газу, газопостачання українських споживачів", – сказав глава "Нафтогазу".

Реклама

Нагадаємо, в травні Кабінет міністрів затвердив модель проведення анбандлінга "Нафтогазу" – відділення оператора газотранспортної системи – по моделі Ownership Unbundling (OU), на якій наполягав прем'єр-міністр Володимир Гройсман (висновок оператора і ГТС за межі групи). На його думку, компанія втратила багато часу, і робота з даного питання не була успішною.

У той же час в "Нафтогазі" наполягали, що при поділі компанії газотранспортні активи повинні залишитися в групі, а незалежний оператор – перейти незалежному органу або стороні (Independent System Operator, ISO).

Реклама

Виконавчий директор "Нафтогазу" Юрій Вітренко заявляв, що проведення анбандлінга на вимогу Кабміну містить ризики програшу російському "Газпрому" в новому арбітражі.

У свою чергу Світовий банк підтримав позицію Кабінету міністрів про необхідність відділення газотранспортного бізнесу "Нафтогазу" по моделі OU.