АМПУ проведе днопоглиблення в порту "Південний" за 1,7 млрд грн – Вецкаганс

25 травня 2017, 16:53
Адміністрація уклала другий договір з китайцями, перша угода була підписана тиждень тому

Підписання угоди. Фото: ЦТС

Сьогодні, 25 травня, в Чорноморську Адміністрація морських портів України (АМПУ) підписала контракт з китайською компанією China Harbour Engineering company Ltd. (CHEC) про проведення робіт з днопоглиблення в морському порту "Південний".

"Будуть реалізовані два великих інфраструктурних проекти. АМПУ витратить на них 1,7 млрд грн, причому завдяки прозорим тендерам ми досягли економії в 400 млн грн. Ці кошти будуть спрямовані на розвиток інших портів – наприклад, їх вистачить, щоб повною мірою провести необхідне днопоглиблення в Азовському морі. Ефективне використання коштів і швидке "оздоровлення" інфраструктури портів – ключові напрямки, на яких ми зосередили свою роботу", – розповів керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Реклама

З CHEC Україна підписала вже другий контракт, і згідно з ними компанія в порту "Південний" створить акваторію біля причалу №25 глибиною 19 м за 106,5 млн грн, а також проведе днопоглиблення підхідного каналу порту до 21 м, акваторії біля причалів №№5-6 до 19 м, і розширення морського і внутрішнього підхідних каналів з 140 м до 230 м і 210 м відповідно; все це – за 586,045 млн грн.

За словами Вецкаганса, порт "Південний" динамічно розвивається і має можливості для подальшого нарощування своїх потужностей. "Південний підсилює статус найбільш глибоководного порту країни. Ми бачимо інтерес міжнародних днопоглиблювальних компаній, операторів працювати тут і відповідно продовжуємо створювати максимально комфортні умови для бізнесу", – заявив глава морської галузі.

Виконавцем робіт з днопоглиблення в обох випадках є China Harbour Engineering Company Ltd – вона входить до трійки найбільших в світі підрядників в інфраструктурній сфері. Компанія перемогла в двох тендерах, які відбулися в квітні 2017 року.

Реклама

Заплановані роботи є продовженням проекту днопоглиблення, що реалізується в порту з 2012 року. Виконане раніше днопоглиблення дозволило з червня 2014 року в експериментальному режимі оголосити осадку для судів, оброблюваних на причалах №№5 і 6 (державного стивидора МТП "Південний") в 18,5 метрів.


Державна компанія China Harbour Engineering Company створена в 1980 році. Основним профілем діяльності підприємства з самого початку було будівництво об'єктів на території морських гаваней – терміналів, причалів, мостів в гаванях, сухих доків і т.д. Днопоглиблення було і залишається важливою складовою бізнесу CHEC. Близько 90% великих і середніх терміналів Китаю були побудовані саме China Harbour Engineering. Зараз у компанії налічується близько 60 зарубіжних представництв, які обслуговують клієнтів у 80 країнах світу.

У 2005 році CHEC об'єдналася з China Road and Bridge Corporation, що спеціалізується на будівництві доріг і мостів. В результаті злиття виник великий гравець – China Communications Construction Co., Ltd. (CCCC), а його дочірні структури, в тому числі і CHEC, зберегли свої профілі діяльності. В останні роки холдинг закріпив за собою позицію одного з найбільших підрядників світу. У минулому році провідне американське видання Engineering News-Record назвало CCCC третім найбільшим підрядником в світі.