АМКУ рекомендував "Укрзалізниці" утриматись від введення нових правил вантажоперевезень

27 березня 2020, 16:00
У комітеті вважають, що окремі умови запропонованого УЗ нового договору на послуги можуть призвести до ущемлення інтересів замовників послуг

Антимонопольний комітет рекомендував "Укрзалізниці" утриматись від запровадження нових правил вантажоперевезень з 1 квітня, оскільки окремі умови запропонованого УЗ нового договору на послуги можуть призвести до утиску інтересів замовників послуг. Про це повідомляється на вебпорталі АМКУ.

"Проаналізувавши проєкт Договору, Комітет з’ясував, що окремі умови цього Договору можуть призвести до ущемлення інтересів замовників послуг. Беручи до уваги той факт, що АТ "Укрзалізниця" є суб'єктом господарювання, що займає монопольне становище на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, споживачі змушені будуть навіть у разі незгоди з запропонованими умовами перевезення укладати договори через відсутність альтернативи", – зазначається у повідомленні.

Реклама

В АМКУ також зазначили, що такі дії не були б можливими за умов існування значної конкуренції на ринку, а отже містять ознаки порушення у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом.

У зв’язку з цим комітет надав "Укрзалізниці" обов'язкові для розгляду рекомендації утриматися від впровадження нового договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та продовжити термін дії чинного договору до моменту напрацювання його нової редакції з урахуванням зауважень та пропозицій з боку операторів ринку вантажних перевезень.

Раніше президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Калєнков заявив, що введення з 1 квітня нових правил вантажоперевезень від "Укрзалізниці" призведе до збільшення витрат для підприємств гірничо-металургійного комплексу на сотні мільйонів гривень.

Реклама

В той же час експерший заступник міністра промислової політики України Сергій Грищенко наголосив, що від стабільної роботи "Укрзалізниці" залежить вся економіка країни і в умовах кризи не можна піднімати тарифи на вантажоперевезення, оскільки це вдарить по базовим галузям.

Нагадаємо, згідно з даними Держстату, у січні 2020 року промислове виробництво знизилося на 5,1% в порівнянні з січнем 2019 року і скоротилося на 8,4% в порівнянні з груднем 2019 року. Спад промвиробництва у лютому 2020 року в річному вимірі (до лютого 2019 року) з урахуванням коригування на ефект календарних днів склав 4,1%.