АМКУ оштрафував lifecell і розглядає справи інших мобільних операторів

19 вересня 2017, 11:09
Антимонопольники виявили порушення в тарифікації дзвінків

АМКУ взявся за мобільних операторів. Фото: Pixabay

Антимонопольний комітет України (АМКУ) прийняв рішення накласти штраф у розмірі 19 млн 466,84 тис. грн на оператора мобільного зв'язку lifecell у справі щодо комунікації умов тарифікації дзвінків, повідомив голова АМКУ Юрій Терентьєв.

"Відповідач в комунікації зі споживачами вказував, що тарифікація "посекундна". Водночас фактична тарифікація відбувається в розмірі повної вартості хвилини за кожну першу секунду кожної розпочатої хвилини", – пояснив він і уточнив, що йдеться про порушення ст. 15-1 закону "Про захист від недобросовісної конкуренції" (поширення інформації, що вводить в оману).

Реклама

У відповідь на публікацію в Facebook голова АМКУ отримав безліч коментарів, що "всі так роблять". На ще один подібний запис "А у МТС і "Київстару" хіба не так само? Чому їх теж не оштрафували? Чи вони занесли "кому треба"?" Терентьєв відповів: "У роботі".

Оператор lifecell при цьому заявив, що не згоден з рішенням АМКУ стягнути з нього штраф. "Штраф накладено на найменшого з трьох гравців на ринку, тоді як компанії "ВФ Україна" (бренд "Vodafone Україна", раніше "МТС Україна") з майже вдвічі більшою абонбазою, яка застосовує аналогічний спосіб тарифікації, комітет у грудні 2016 року надав лише рекомендації, а в лютому 2017 року припинив провадження у справі без застосування штрафних санкцій", – підкреслили в lifecell.

У прес-службі оператора відзначили, що український ринок телекомунікацій досі залишається монополізованим, два домінуючих оператори продовжують зловживати своїм становищем, обмежуючи вільний вибір абонента і конкурентоспроможність інших гравців, а застосування несправедливих санкцій мінімізує можливості lifecell з інвестицій в розвиток технологій наступних поколінь.

Реклама

"Хочемо також зазначити, що через багато доступних каналів комунікації оператор отримував досить незначну кількість скарг від абонентів за незрозумілість тарифікації абонентами. Компанія lifecell вважає, що наші формулювання щодо тарифікації спрямовані на вичерпне донесення абоненту інформації, яким чином стягуватиметься плата за розмову. Відповідно до проведеного опитуванням думки споживачів, формулювання lifecell щодо тарифікації коректно розуміє більше 70% опитаних абонентів. Цей відсоток розуміння за результатами дослідження виявився вищим відсотка розуміння формулювання, розробленого другим оператором на виконання рекомендацій АМКУ", – резюмували в lifecell.


Мобільний оператор lifecell – третій за кількістю абонентів оператор в Україні. За підсумками 2016 року компанія отримала 928,3 млн грн чистого прибутку порівняно з 4,439 млрд грн чистого збитку в 2015 році. Її виручка за 2016 рік зросла на 8,1% – до 4,838 млрд грн, а показник EBITDA зменшився на 8,7% – до 1,356 млрд грн. Активна абонентська база за минулий рік зменшилася на 13,2% – до 9,2 млн, показник ARPU (дохід з одного абонента) зріс на 14,4%, до 40,6 грн.