Аеропорт "Львів" віддадуть бізнесу: деталі

11 грудня 2019, 09:45
Львівська міськрада просила безкоштовно передати ій прибутковий аеропорт, але в Мінінфраструктури відмовили

Міністерство інфраструктури, яке нещодавно анонсувало плани з будівництва доріг, не планує передавати аеропорт "Львів" в концесію муніципалітету. Про це розповів голова Мінінфраструктури Владислав Криклій в інтерв'ю Data.UA .

"Місто пропонувало безкоштовно передати. А навіщо державі передавати безкоштовно місту аеропорт, що нормально розвивається? Аеропорт і так забезпечує чималу кількість туристів, які приїжджають до Львова, залишають там гроші, і завдяки цьому розвивається економіка Львова та регіону", – заявив Криклій.

Реклама

Львівська міськрада 31 жовтня ухвалила звернення на адресу уряду та Мінінфраструктури з проханням не приймати рішення про концесію аеропорту, запропонувавши як альтернативу передати аеропорт державної форми власності в комунальну.

При цьому мер Львова Андрій Садовий нагадав, що після дорогої реконструкції Львівський аеропорт є одним з найефективніших в країні, забезпечивши за останній рік приріст пасажиропотоку на 41% і отримавши 128 млн грн чистого прибутку.

Криклій також зазначив, що в концесію планують передати аеропорти Херсона, Запоріжжя і Чернівців.

Реклама

Що таке концесія?

Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її суть в тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає приватнику право на володіння і користування певним майном.

Для держави концесія вигідна тим, що вона:

Реклама
  • привертає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
  • може підвищити ефективність управління об'єктом, за рахунок цього посилити конкуренцію в галузі і/або якість послуг.

Концесіонер отримує:

  • доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
  • розподіл ризиків;
  • держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум, значної частини).

Концесія ефективно застосовується в міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються, на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає в сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).

Раніше сайт "Сьогодні" писав про те, що 2020 року Міністерство інфраструктури України запропонує концесійні проекти з управління морськими портами, автомобільними дорогами, вокзалами та аеропортами.

Нагадаємо, в жовтні президент України Володимир Зеленський підписав закон про концесії. Документ вносить зміни до 25 законодавчих актів України. Передбачається, що новий закон дозволить розвивати інфраструктуру країни за приватні гроші, не виводячи її з держвласності.

Про прийняття необхідного для цього законодавства глава держави говорив ще в серпні під час візиту до Туреччини: