10 способів заощадити на бензині своїми силами

16 серпня 2014, 05:05
Автомобілісти можуть практичніше витрачати паливо, скориставшись простими правилами 10 способів заощадити на бензині своїми силами

Названо 10 способів економії бензину. Фото

Автовиробники з різним ступенем успішності , але активно борються з кожним зайвим грамом споживаного їх продукцією бензину. І на цьому тлі давати поради з економії палива автовласникам може здатися безглуздим справою. Але тільки на перший погляд. Насправді водій може дуже істотно скоротити свої витрати на паливо , повідомляє автомотоклубу .

1. Заощаджуємо на двигуні і КП

Економія палива починається з вибору автомобіля . Європейські автовласники вже давно змушені рахуватися з високими цінами на паливо. Тому споживачі впевнено віддають перевагу дизельному мотору і механічній КП . Відмова від " автомата " економить , як мінімум , один літр палива на кожну сотню кілометрів пробігу. Зрозуміло, з поправкою на конкретну модель авто і манеру їзди водія . Якщо підходити до вибору машини з точки зору економічності , вона повинна бути ще й маленькою. Адже на переміщення більшої маси за визначенням потрібно витрачати більше енергії. А взяти її можна тільки з моторного палива. Таким чином , для економії потрібно купити маленьку машину з " механікою " і дизельним двигуном .

2. Не економимо на свічках

Поганий догляд за машиною може звести нанівець її економічні переваги . І ніяка розумна електроніка тут не допоможе . Наприклад , коли свічка запалювання вже "вмирає " або забруднена , про стабільне запаленні іскри можна забути . Відбувається неповне згоряння бензину. Потужність двигуна падає на тлі зростаючого витрати . Засмічені паливний і повітряний фільтри теж помітно піднімають витрату палива. При некоректній роботі гальмівних супортів може відбуватися постійне гальмування коліс . Як це позначається на витраті палива, можна не пояснювати . Ну і класична порада : стежте за тиском в шинах. Приспущене колесо теж гальмує рух .

3. Не гальмуй!

Для економної їзди достатньо завжди і скрізь якнайменше торкатися педалі газу. І не тому , що " гальма придумали боягузи " . А з міркувань логіки : якщо ти гальмуєш , то потім тобі доведеться прискорюватися . Постійно тримати в голові цю думку дуже корисно . Правило плавного натискання на газ в цій ситуації дозволяє замість двох інтенсивних розгонів обійтися одним плавним .

4. Рівномірність – наше все

З вищесказаного випливає , що найбільш економний рух – рівномірний , без різких прискорень і гальмувань . В ідеалі – взагалі без змін швидкості. Але тільки якщо двигун працює в межах 2000-2500 об/ хв . Рівномірний " політ " на підвищених оборотах мотора економним назвати не можна. Для більшості сучасних машин режим руху в діапазоні 80-100 км /год на вищих передачах КП буде максимально економним . На цих швидкостях мотор працює на помірних оборотах . І аеродинамічний опір ще не настільки великий, щоб зробити вирішальним вплив на паливну економічність .

5. Тримаємо дистанцію

Коли мова зайшла про рух по трасі , варто завжди намагатися тримати максимально можливу дистанцію до машини, що йде попереду. Це стане в нагоді на випадок її гальмування. Вам не доведеться натискати на гальма . Максимум , що буде потрібно – відпустити педаль газу , використовуючи гальмування двигуном . Поки ви вичерпаєте запас дистанції до гальмуючого перед вами автомобілем , він , швидше за все , встигне знову розігнатися . Або ж і зовсім звільнить дорогу – в разі , коли сповільнювався перед поворотом на іншу дорогу.

6. Вантаж – геть

І коли мова зайшла про аеродинаміку , не зайвим буде зауважити : будь-який вантаж на даху значно збільшує опір набігаючого потоку повітря. Найбільш аеродинамічної форми багажник буде " наїдати " зайві літри бензину навіть на відносно невеликих швидкостях . І кожен зайвий десяток кілограмів вантажу вимагає для свого розгону додаткових енерговитрат .

7. Глушимо кондиціонер

Частенько зустрічається порада вимикати заради економії палива кондиціонер . У спеку без нього туго, і тому люди відкривають вікна . Такий спосіб економії виправданий тільки на міських швидкостях – не вище 50-60 км /год, коли стрілка спідометра перевалює за 80 км / год , відкриті вікна починають самим негативним чином впливати на все ту ж аеродинаміку . Причому настільки , що сенс відключення кондиціонера зникає зовсім. Висновок: хочете реально економити " на кондиціонері " – забудьте про відкриті вікна .

8. Навігатор в допомогу

Парадоксально , але факт: навігатор теж може сприяти економії палива. Особливо якщо він вміє отримувати оперативну інформацію про затори на маршруті . Часто набагато вигідніше неквапливо проїхати по об'їзному маршруту , ніж спалювати паливо в пробках. Якщо водій з досвідом знає розташування традиційних " засідок " , можна обійтися і без підказок електроніки .

9. Вибираємо час

З методом "правильного маршруту" перегукується "метод правильного часу". Не секрет , що міські пробки в будні дні і приміські пробки по вихідних трапляються в моменти масового виїзду людей на дороги. І всі вони спалюють масу зайвого бензину. Якщо економія палива є важливіше зайвої години -півтори ранкового сну , такий метод для вас . Ну і що, що ви опинитеся біля дверей офісу на пару годин до початку робочого дня? Зате проскочите порожніми дорогами ще сплячого мегаполіса. Тим більше , що додивитися нічні сни можна буде вже на місці , прямо в машині ...

10. Поменше "холостих"

"Заторна" перевитрата палива може трохи зменшити систему " старт – стоп " . Вона автоматично глушить двигун на зупинці і заводить його при дотику до педалі газу або відпуску педалі гальма . Проблема в тому , що це – опція , яку пропонують далеко не всі автовиробники і далеко не для всіх своїх моделей. Але якусь подобу " старт – стоп у" може створити і сам водій . Глушити і заводити мотор вручну кожні 5-10 секунд при русі в пробці – це, звичайно , перебір . І стартер спасибі не скаже . Однак звичка глушити мотор при кожній стоянці тривалістю більше півхвилини може заощадити чимало літрів палива (наприклад , залізничний переїзд ) .